یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
چاپ ۸ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف در نشر «سیوند»

فارس- نشر «سیوند» در شیراز از ابتدای سال جاری تا تیرماه، هشت عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف به چاپ رساند.

مدیر انتشارات سیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، درباره آثاری که از سوی انتشارات یاد شده به بازار نشر آمده اظهار داشت:‌ سرآغاز انتشار کتاب‌های نشر سیوند در سال ۱۴۰۲ فروردین ماه با کتاب سفرنامه «از اصفهان تا نصف جهان» بود.
 
محمدجواد کاظمی با بیان اینکه کتاب یاد شده به نوشته حاج مصطفی رفیع‌زاده است، افزود: «از اصفهان تا نصف جهان» نتیجه چندین سال سفر تلخ و شیرین مؤلف به کشورهای مختلف است. نویسنده از دریچه ذهن بی‌آلایش خود خاطرات زندگی و سفرهای خود را با زبانی جذاب و ساده روایت کرده است.

 
کاظمی اعلام کرد: کتاب از اصفهان تا نصف جهان در قطع رقعی به شکل مصور و رنگی در ۲۳۰ صفحه به چاپ رسیده است.
 
مدیر نشر سیوند همچنین از انتشار یک عنوان کتاب به سفارش بنیاد فارس‌شناسی خبر داد و گفت: کتاب «چکیده مقالات همایش بین‌المللی هویت ایرانیان» در اردیبهشت ۱۴۰۲ به اهتمام دکتر شکرالله خاکرند و همکاری دانشگاه شیراز به زیور طبع آراسته شد.
 
به گفته کاظمی، در خرداد ۱۴۰۲ نیز از سوی نشر سیوند کتاب «جَم در عصر پهلوی»‌ به قلم احمد نوبخت در قطع وزیری به چاپ رسید. این کتاب که در ۸۵۸ صفحه به شکل مصور با جلد سخت طراحی شده همراه با انتشار صدها سند و عکس مرتبط برای نخستین بار منتشر شد.
 
کاظمی از انتشار کتاب دیگری به سفارش بنیاد فارس‌شناسی در تیرماه جاری خبر داد و افزود: «متل و متلک‌هایی از فارس» عنوان اثری به قلم ابوالقاسم فقیری است که در انتشارات سیوند منتشر شد.
 

وی ادامه داد:‌ استاد ابوالقاسم فقیری، پژوهشگر و نویسنده نام آشنای ادبیات عامه در تازه‌ترین اثر خویش، بیش از ۸۰ متل و متلک از نواحی مختلف استان فارس را با قلمی شیوا و با روایت‌های متفاوت گرد آورده است.
 
مدیر نشر سیوند انتشار کتاب «شرح حال عالمان و شاعران جم در عصر قاجار و پهلوی» را دیگر اثر انتشار یافته در تیرماه ۱۴۰۲ عنوان کرد که توسط حسین یوسفی جمی تالیف شده است.
 
وی افزود:‌ این اثر نخستین کتاب از مجموعه هفت جلدی آثار مرحوم یوسفی جمی است که تصحیح، توضیح و مقدمه آن توسط احمد نوبخت و عبدالنبی یوسفی انجام گرفته است. این کتاب در قطع رقعی به شکل مصور با جلد شومیز در ۲۰۸ صفحه به چاپ رسید.
 
نشر سیوند به گفته کاظمی در راستای انتشار آثار کودکان و نوجوانان نویسنده و هنرمند نیز در تیرماه ۱۴۰۲ کتاب «نور تاریکی» را منتشر کرد. این کتاب شصت‌ودومین اثر از مجموعه چکاوک است که به نویسندگی و تصویرگری سپهر مهدوی‌نیا به بازار نشر آمده است.
 
وی از انتشار کتاب «کرونی»‌ گذری بر پیشینه تاریخی روستای کرونی (کرانی) شیراز نیز خبر داد و گفت:‌ این کتاب به قلم عرفان کرانی در یکصد صفحه به صورت مصور منتشر شد.
 

به گفته مدیر نشر سیوند، نویسنده کتاب فوق عرفان کرانی نیمه تیرماه ۱۳۷۳ در شیراز متولد شده است. عشق به تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین چنان ریشه در وجود او دوانده است که در جوانی و تا پیش از ۳۰ سالگی ۶ کتاب ارزشمند تاریخی را تالیف کرده است. این کتاب ششمین اثر نامبرده است و پیش از این در حوزه شیرازپژوهی، کتاب‌های مقدمه‌ای بر جغرافیای تاریخی محله «کُشن» و همچنین کشن در گذر تاریخ از او منتشر شده است.
 
وی از انتشار کتابی با نام «اندیشعر»‌ در نشر سیوند خبر داد و افزود:‌ سراینده این مجموعه شعر علی زارع است که در ۹۴ صفحه به زیور طبع آراسته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها