چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
تشکیل جلسه کارگروه کاغذ با حضور مخبر/ ادغام خبرگزاری‌ها به‌معنای بیکار شدن خبرنگاران نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل جلسه جدید کارگروه کاغذ به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، همچنین ایجاد کارگروه برای اجرای آیین‌نامه بند ه قانون بودجه خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد‌مهدی اسماعیلی، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایبنا، درباره آخرین خبر‌های حوزه کاغذ بیان کرد: جلسه جدید کارگروه کاغذ با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور طی یکی‌‌دوهفته اخیر تشکیل خواهد شد.
 
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به متقاضیان در حوزه کاغذ گفت: پرداخت تسهیلات به مجموعه‌های متقاضی وام، به‌زودی تأمین خواهد شد؛ یکی از اهداف پرداخت تسهیلات افزوده شدن واحد‌های جدید به چرخه تولید کاغذ داخلی است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر تشکیل کارگروه مهم‌ترین مصوبه فرهنگی دولت برای اجرای آیین‌نامه اجرایی بند هـ قانون بودجه گفت: دو‌نفر از نمایندگان گروه‌های مردمی در این کارگروه عضو هستند؛ رئیس کارگروه انتخاب شده همچنین نمایندگان وزارتخانه‌ها نیز معرفی شدند. وزارت نفت، نخستین دستگاه دولتی است که شرکت‌های زیر‌مجموعه خود را معرفی کرده است.
 
اسماعیلی با بیان این مطلب که 50 درصد از یک‌درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها؛ موضوع بند هـ قانون بودجه به صندوق اعتباری هنر واریز خواهد شد، بیان کرد: مقرر شده تا 50 درصد از مجموعه مبلغ بودجه فرهنگی دستگاه‌ها، در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار بگیرد. یکی از اهداف تخصیص این اعتبار به صندوق اعتباری هنر، حمایت محترمانه، دقیق، بدون تبعیض و براساس سنجه‌های علمی است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مواجه با متخلفان عرصه هنر گفت: معتقدم مواجه با هنرمندان و پدید‌آورندگان که دچار خطا شده‌اند، باید در شرایط روشن انجام شود؛ بنابراین در برنامه هفتم توسعه موضوع رسیدگی تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در قالب یک کمیته بدوی و استینافی دیده شده است که به‌عنوان یکی از احکام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین برنامه هفتم توسعه، با هدف ایجاد شفافیت و فراهم کردن امکان دفاع فرد، حتی بعد از صدور حکم و برای اعتراض، همین موضوع بود؛ بنابراین در قالب یک کمیته با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف از‌‌جمله دستگاه قضائی و مجلس شورای اسلامی موضوعات تخلفات پیگیری خواهد شد.
 
اسماعیلی افزود: آیین‌نامه این حکم تدوین و در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در حال بررسی در کمیسیون تلفیق است. بعد از تصویب نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، طرف سه ماه بعد از ابلاغ قانون که پیش‌بینی‌ می‌‌شود مهر‌ماه نهایی شود، آیین‌نامه باید به تصویب هیئت وزیران برسد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادغام خبرگزاری‌های دولتی بیان کرد: طرح ادغام رسانه‌های دولتی در حال انجام است. هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقاء استاندارد‌های رسانه‌ای از حیث تنوع سرویس‌های خبری تولید، پوشش داخلی، استانی و منطقه‌ای است؛ بنابراین وضعیت فعلی از نظر ساختاری و یا خبرنگار را از کار برکنار نمی‌کنیم، بلکه با حفظ استاندارد‌ها به‌دنبال اطلاق دقیق عنوان خبرگزاری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها