چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
مسئله رفتار خلاف قانون برخی کارکنان «طاقچه» پیگیری می‌شود/ از قانون عفاف و حجاب صیانت می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر صیانت از قانون عفاف و حجاب تأکید کرد و درباره انتشار عکس جمعی از کارکنان خانم پلتفرم «طاقچه» بدون حجاب گفت که مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حتما موضوع را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه(4 مرداد‌ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.
 
اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره جلسه کارگروه کاغذ گفت: جلسه کارگروه کاغذ قرار بود روز گذشته سه‌شنبه(3 مرداد‌ماه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، برگزار شود که متأسفانه برگزار نشد؛ این جلسه سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره بی‌توجهی برخی کارمندان پلتفرو‌های فروش کتاب به قانون حجاب گفت: در بحث اعفاف و حجاب، دستور دادم،  وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، جدی وارد شوند. چند روز گذشته نیز جشنواره فیلم کوتاه «ایسفا» که یک مجموعه غیردولتی برگزار می‌کند به‌دلیل انتشار یک پوستر با تصویر زن بی‌حجاب و بی‌توجهی به تذکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توقیف شد. این گونه بی‌حرمتی‌ها نسبت به قانون حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حتی برخی افراد که مرتکب این بی‌قانونی شدند، ممنوع‌الکار شدند. 

اسماعیلی ادامه داد: برخی فروشگاه‌های اینترنتی را هم در اخبار دیدم که چنین کاری کرده‌اند، به‌طور طبیعی آن دسته از پلتفرم‌ها که مجوزشان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند به‌دلیل بی‌توجهی به قانون حجاب، پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی که در وزارتخانه مستقر است، حتما پیگیری خواهد کرد و اخبار آن را در روزهای آینده خواهید دید. قطعا با قوت از قانون صیانت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری هتک حرمت به قرآن کریم و ارسال نامه به آیسسکو گفت: آیسسکو، یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. به این سازمان نامه نوشتم و در آن درخواست کردم، به‌طور جدی پدیده توهین به قرآن در دستور کار قرار بگیرد. پیشنهاد دادم اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران به میزبانی وزارت فرهنگ و جمهوری اسلامی با حضور وزاری فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود. امیدوارم اقدام قاطعی را از طرف این سازمان شاهد باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها