جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
دولت از نمایشگاه‌های فرهنگی حمایت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت دولت از فعالان صنایع فرهنگی تاکید کرد و از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه تسهیلات به این فعالان خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی، در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع دستی و فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستعد هستیم که صنایع دستی را گسترش دهیم. این جنس نمایشگاه‌ها در سطح ملی و استانی اتفاق مثبتی است و در ادامه باید به ارائه آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی بپردازیم.

وی ادامه داد: بازدید کوتاهی از غرفه‌ها داشتم اما درمجموع معتقدم اگر این زمینه‌ها تقویت شود، شکوفایی جدی در صنایع فرهنگی رخ می‌دهد. صنایع دستی و این قبیل کارهای فرهنگی جزو مشاغلی هستند که با هزینه کمتری نسبت به دیگر مشاغل ایجاد شده و با توجه به اینکه بر ذوق و هنر هنرمندان استوار شده، از دیگر مشاغل صنعتی متمایز است. دولت به جد از نمایشگاه‌های فرهنگی حمایت می‌کند. ضمن اینکه این نمایشگاه نیز فضایی برای هنرمندان محسوب می‌شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هویت جدیدی برای این کسب‌وکارهای فرهنگی در نظر گرفتیم. اینکه موسسات فرهنگی ثبت شود و از تسهیلات حمایتی که در قانون برای آن‌‌ها پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند؛ ازجمله اقدامات مثبت است. امیدوارم این تدابیر در سال‌های آتی تقویت شود. بسیاری از عزیزانی که در نمایشگاه غرفه داشتند، هنر و سنت‌های فرهنگی قدیمی را که در معرض از بین رفتن بودند، احیا کردند و محصولات خوبی از سنت‌های ایرانی ارائه دادند. امیدوارم همکاران من بیشتر این بخش از حوزه فرهنگ و هنر را دنبال کنند و اهالی فرهنگ هم بیشتر از این فضا بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها