یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو

آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو دوشنبه یکم آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): مراسم پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و قلم، دوشنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برپا می‌شود.

در این مراسم دو اثر برگزیده در بخش «رمان بزرگسال»، یک اثر برتر در بخش «روایت تاریخی و تاریخ شفاهی» و یک اثر برتر در بخش «کودک و نوجوان» معرفی می‌شود و مورد تقدیر ویژه قرار می‌گیرد. علاوه بر این، قرار است در این مراسم از همسر مجاهد شهید اندرزگو «کبری سیل‏‌سه‌‏پور» تجلیل شود.

جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با همراهی ناشران، نویسندگان و پژوهشگران متعهد و دلبسته به انقلاب اسلامی توانست خلأ وجود یک جایزه مردمی، هدفمند و راهبردی برای تقدیر از کتاب‌های تولیدشده در بیان و روشنگری حقایق دوران رژیم پهلوی را در دو دوره گذشته تا حدی برطرف کند. جایزه‌ای که علاوه بر تقدیر از مؤلفان و ناشران منجر به شکل‌گیری یک جریان‌سازی تولیدی برای مقابله با تحریف و تطهیر تاریخ رژیم پهلوی‌ها شود.

رویکرد این جایزه بیان و روشنگری حقایق درباره دوره حکومت پهلوی‌هاست و اینک قرار است پس از گذشت دو دوره از این جایزه، سومین دوره آن با آرمان برجسته‌نمایی و تقدیر از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها توسط مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.

مراسم پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو دوشنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، خیابان شهریار برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها