سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
۹۰ برنامه با محوریت کتاب در هفته کتاب برگزار خواهد شد

بیش از ۹۰ برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی شامل رونمایی و نقد کتاب و مسابقات کتاب در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار خواهد شد.

محمد سلیمانی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این اداره در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران ۹۰ برنامه پیش‌بینی کرده است که در قالب‌های متنوع و مختلفی به موضوع کتاب و کتابخوانی خواهد پرداخت.

وی افزود: بخشی از این برنامه‌ها در قالب رونمایی و نقد کتاب با حضور نویسندگان، مترجمان و ناشران است؛ همچنین مسابقات کتابخوانی از آثار پُرمخاطب برای گروه‌های سنی مختلف نیز برای این هفته در نظر گرفته شده است.

سلیمانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌های مختلف تهران، توضیح داد: سال گذشته تجربه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب منطقه‌ای را در استان تهران داشتیم و با توجه به موفق بودن این تجربه امسال نیز سه نمایشگاه منطقه‌ای در غرب، شرق و جنوب تهران خواهیم داشتیم.

وی تاکید کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده نمایشگاه کتاب منطقه جنوب در ورامین، منطقه شرق در پردیس و منطقه غرب در شهر ملار د برگزار خواهد شد.

سلیمانی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در شهرستان‌ها یادآور شد: معمولاً در شهر تهران، به‌عنوان پایتختی این شهر، برنامه‌های زیادی برگزار می‌شود و تمرکز در هفته کتاب، اجرای برنامه‌ها در شهرستان‌ها است؛ بنابراین شهرستان قدس، هفته فرهنگی خود را همزمان با هفته کتاب اجرا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها