دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
پارک‌ لاوان و روجیار سنندج به غرفه کتاب و کتابخانه تجهیز می‌شوند

کردستان _ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج از تجهیز پارک‌های تازه تاسیس شهر به غرفه کتاب و کتابخانه خبر داد و گفت: این مهم پارک‌های لاوان و روجیار سنندج را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، سیف‌الله رضایی، ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با موضوع افزایش سرانه مطالعه برگزار شد، اظهار کرد: سرانه مطالعه در توسعه فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه سنندج در دو سال گذشته هفتمین پایتخت کتاب ایران بود، افزود: تلاش می‌کنیم با ترویج و توسعه فعالیت‌های کتابخوانی این عنوان مجدداً به شهر سنندج بازگردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج از دستگاه‌های فرهنگی خواست نسبت به افزایش سرانه مطالعه اقدام کنند و ادامه داد: سیاستگذاری در حوزه کتاب و مطالعه در گذشته ضعیف بوده و همین مسئله باعث شده که سرانه مطالعه در کشورمان پایین باشد.

رضایی به برنامه‌های کمیسیون فرهنگی به مناسبت سی‌ویکمین هفته کتاب اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج نیز همواره وظیفه خود دانسته که در مسائل فرهنگی از جمله حوزه کتاب و مطالعه ورود کرده و در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در همین راستا پارک‌های تازه تأسیس شهر سنندج شامل پارک‌های لاوان و روجیار به غرفه کتاب و کتابخانه تجهیز می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج از اهدای کتاب به مدارس خبر داد و گفت: راه‌اندازی بوستان کتاب، تقدیر از کتابداران نمونه و انجام فضاسازی‌های شهری متناسب با کتاب از جمله برنامه‌های شورای شهر سنندج در هفته کتاب است.

افتتاح بوستان کتاب در سنندج

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه احداث بوستان کتاب سنندج در مراحل پایانی است، افزود: المان‌ها و نورپردازی بوستان کتاب سنندج آماده شده است و فقط کار عمرانی مانده است که تلاش می‌کنیم تا هفته آینده بوستان کتاب سنندج به بهره‌برداری برسد.

سرکوت نجفی ادامه داد: راه اندازی بوستان کتاب با همکاری شهرداری و کتابخانه‌های عمومی نیز اقدامی موثر و جریان ساز خواهد بود.

وی برگزاری «گالری به وسعت شهر» شامل ۳۰ عنوان کتاب از نویسندگان بومی استان در قالب بنر، تجلیل از پنج کتاب‌دار و کتاب فروش نمونه سطح شهر سنندج، همکاری در برگزاری جشن کتاب و سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب و کتابخوانی را از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد.

کمک یک میلیارد تومانی شهرداری سنندج به کتابخانه‌های عمومی

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: شهرداری سنندج، همواره بیشترین کمک را به کتابخانه‌های عمومی سطح شهر داشته است و سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به این نهاد کمک کردند.

محمد بهرامی، با اشاره به اینکه ۱۴ باب کتابخانه با زیربنای ۹ هزار و ۹۲۷ متر مربع در شهرستان سنندج وجود دارد، افزود: برنامه‌های متنوعی برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نظر گرفته شده است که جشن استانی کتاب، تقدیر از کتابداران نمونه، سه روز عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، بخشش جرایم دیرکرد کتاب و برگزاری مسابقه و پویش‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها