جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
کتاب خواندن روح جامعه را شارژ و پرانرژی می‌کند

خوزستان - مدیر حوزه علمیه فاطمیه خواهران شهرستان کارون گفت:کتاب و کتابخوانی روح جامعه را شاد و تقویت می‌کند ،زیرا در اسلام یادگیری علم از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، به مناسبت هفته کتاب به همت معاونت پژوهشی فرهنگی اردوی پژوهشی طلاب و استادان حوزه علمیه خواهران فاطمیه کارون از کتابخانه مرکزی بازدید کردند. معصومه سرلک در این بازدید در خصوص اهمیت کتاب در دین مبین اسلام اظهارکرد: خداوند متعال در سوره قلم تأکید فراوانی بر نوشتن و نگارش کرده است و نشانگر این است که طلاب باید در عرصه پژوهش و نگارش مقالات فعالیت زیادی کنند.
سرلک با اشاره به اینکه در کتابخانه حوزه کتاب‌های فراوانی وجود دارد، عنوان کرد: طلاب می‌توانند در زمینه رسانه، سواد مجازی، روابط خانوادگی، تربیت فرزندان به این کتاب‌ها مراجعه کنند و براساس این منابع مقالاتی بنویسند تا حوزه علمیه فاطمیه کارون بدرخشد.
وی گفت: کتاب و کتابخوانی روح جامعه را شاد و تقویت می‌کند، زیرا در اسلام یادگیری علم از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.
در این بازدید کتابدار کتابخانه مرکزی خوزستان ضمن ارائه توضیحاتی در مورد جستجوی کتاب از این کتابخانه گفت: پیداکردن کتاب به دو صورت اینترنتی و دستی انجام می‌شود. در جستجوی اینترنتی فرد متقاضی باید مشخصات کامل کتاب را بداند و در روش سنتی مخاطب می‌تواند با قدم زدن در قفسه کتاب‌ها، کتاب مورد نظر خود را پیدا کند.
وی افزود: کتاب‌ها به ده قسمت رده بندی شده‌اند و در رده اول ادبیات، کلیات، دین ومذهب، کامپیوتر، فلسفه، تاریخ وجغرافیاوعلوم اجتماعی وجود دارد و برای اینکه مراجعه کننده بتواند به راحتی کتاب‌ها را پیدا کند تابلوی راهنما نصب شده که در همه کتابخانه‌های کوچک و بزرگ این روش استفاده می‌شود.
وی با اشاره به بعضی از کتاب‌های مهم در کتابخانه مرکزی اضافه کرد: قالب منابعی که در مخزن هستند به علت مرجع بودن، قیمت بالا، پایه و اساس مطالعات و.. امانت داده نمی‌شوند.
این کتابدار دیگر غرفه‌های این کتابخانه رامتشکل از بخش کمک درسی، دفاع مقدس، کودک ونوجوان، نابینایان وناشنوایان برشمرد.
وی گفت: در بخش کودک خدمات کتابخانه به خردسال تا ۱۲ سال ارائه می‌شود و همچنین برنامه های متنوعی چون: مسابقات نقاشی، تکنیک های نقاشی، عروسک سازی، شاهنامه‌خوانی برای کودک و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها