دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
ناشران و فعالان حوزه کتاب قزوین تقدیر شدند

قزوین- همزمان با هفته کتاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ناشران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قزوین، در آیین تقدیر از ناشران و فعالان حوزه کتاب که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، کارشناس نشر این اداره کل گفت: امیدوارم علاقه به کتاب و کتابخوانی تا حدی در جامعه تسریع پیدا کند که دیگر دغدغه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نداشته باشیم.

ندا خوئینی بیان‌کرد: طبق آمار انجمن ناشران، استان قزوین از حیث انتشار کتاب، جایگاه بسیار خوبی دارد و هر ساله تعداد زیادی کتاب توسط ناشران استانی منتشر می‌شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه قزوین جزو استان‌هایی است که سرانه مطالعه نسبتاً خوبی دارد اما طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم همچنان بازار فروش کتاب با مشکل مواجه است و خرید کتاب همچنان جزو مواردی است که مغفول مانده است.

کارشناس نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برطرف کردن مشکلات و موانع کتاب جز با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و دولتی حل نمی‌شود؛ برای احقاق این موضوع مهم، ابتدا باید از خانه و شهر خودمان شروع کنیم تا بتوانیم در نهایت به نقطه مطلوب در حوزه کتاب و کتابخوانی برسیم.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران استان قزوین در ادامه این برنامه گفت: امیدوارم با حمایت و همراهی همه فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شاهد رشد هر چه بیشتر فضای فرهنگی استان قزوین باشیم.

مصطفی حامدیفر افزود: در استان قزوین ۸۰ ناشر کتاب داریم ولی متاسفانه فقط ۱۵ ناشر هستند که فعالیت دارند. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک تمام ناشران استان قزوین به چرخه نشر کتاب بازگردند.

وی اظهار کرد: اخیراً در یک نشست مفید که با حضور کتاب فروشان استان قزوین برگزار شد به نتایج خوبی رسیدیم. انجمن فرهنگی ناشران استان این آمادگی را دارد که در راستای آموزش چاپ کتاب دوره‌های متنوعی را برای ناشران و به ویژه ناشرانی که به تازگی فعالیتشان را آغاز کرده‌اند برگزار کند.

حامدیفر تاکید کرد: امسال برای اولین‌بار طبق آیین‌نامه انجمن فرهنگی ناشران، فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی را انتخاب کردیم؛ هدف ما این بود افرادی که تا امروز مورد توجه قرار نگرفته بودند، فعالیتشان دیده شود و افراد لایق نیز به حقشان برسند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که آخرین سخنران برنامه بود گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پای کار ناشران ایستاده است.

مسعود میرزاپور افزود: اداره ارشاد قزوین ظرفیت خوبی برای تبلیغ کتاب و فعالیت نشر کتاب دارد. ما این آمادگی را داریم تا هم در فضای مجازی و هم در فضای شهری برای تبلیغ تازه‌های نشر به ناشران استان قزوین کمک کنیم.

وی عنوان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده در صدد این هستیم که انشاالله بتوانیم با کمک شهرداری و شورای شهر خدمات جدید و مناسبی را به ناشران استان قزوین ارائه دهیم.

میرزاپورخاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خودش را ملزم می‌داند که برنامه‌ها و دوره‌های تخصصی متنوعی را با هدف دانش افزایی برای ناشران استان قزوین برگزار کند.

اجرای شاهنامه خوانی توسط نازنین و نادیا صادقی بخش دیگری از این برنامه بود که با تشویق و استقبال حاضران مواجه شد.

در پایان نیز تعدادی از ناشران و فعالاتن کتاب تقدیر شدند که شامل برگزیدگان زیر است:

در بخش ناشر کودک: حسین مافی مدیر انتشارات سایه گستر؛ ناشر بزرگ سال: مصطفی حامدیفر فر مدیر انتشارات مهرگان دانش؛ ناشر جدید فعال: آرش شایسته‌نیا مدیر انتشارات رویای آبی؛ مولف کودک: ندا خوئینی؛ مولف بزرگ سال: حسن شکیب‌زاده؛ مترجم: سهیل محمدیان؛ تصویرگر: هستی اصغری؛ صفحه آرا: لیلا ایاز؛ ویراستار: سودابه احمدی؛ فعال حوزه کتاب و رسانه: محمد رضا مقدم؛ مروج کتاب و کتابخوانی: زهرا گروه‌ای؛ کتاب فروشی: پویا کتاب و پروانه سفید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها