دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کتاب «تاریخ فشرده اتحاد شوروی» در دست انتشار

کتاب «تاریخ فشرده اتحاد شوروی» نوشته شیلا فیتس‌پاتریک با ترجمه حسن افشار از سوی نشر مرکز در دست انتشار است. این کتاب برای خواننده‌ عادی علاقه‌مند به فهم روشنی از تاریخ اتحاد شوروی نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «تاریخ فشرده اتحاد شوروی» نوشته شیلا فیتس‌پاتریک با ترجمه حسن افشار از سوی نشر مرکز در دست انتشار است. تاریخ فشرده اتحاد شوروی شیلا فیتس‌پاتریک از هر کتاب محققانه دیگری به معجزه نزدیک‌تر شده است. برای خواننده عادی علاقه‌مند به فهم روشنی از تاریخ اتحاد شوروی نوشته شده، ولی در عین حال تحلیل مجمل و متوازنی از ده‌ها سال مطالعات شوروی‌شناسی به دست می‌دهد.

اسلاووی ژیژک در این باره می‌گوید: «مروری فوق‌العاده خواندنی بر کل تاریخ اتحاد شوروی از ۱۹۱۷ تا ۱۹۹۱ است، پر از روایات شنیدنی و جزئیات ملموس اما همچنین مطابق با بالاترین معیارهای علمی. از هیجانات سیاسی افراطی پرهیز دارد و از عقلانیت اخلاقی فطری سرشار است.»

آلکسیس پِری، نویسنده‌ی جنگ از درون: خاطرات محاصره‌ی لنین‌گراد نیز بر این باور است: «فیتس‌پاتریک به نظر ناممکنی را ممکن می‌کند و کل تاریخ اتحاد شوروی (و حتی اندکی از دنباله‌اش) را در یک نشست نقل می‌کند. این روایت روشن و گیرا از تاریخ شوروی، بی‌نهایت خواندنی، عجیب فشرده، و فوق‌العاده موشکافانه است.»

چوئی چاترجی، نویسنده روسیه در تاریخ جهان: رویکردی فراملّی می‌گوید: «فیتس‌پاتریک پیشروترین نویسنده‌ی تاریخ اتحاد شوروی در همه‌ی جهان است. او با قلم شیوا و تدوین استادانه‌ای خروارها اطلاعات عالی را در متنی کاملاً ًهمه‌فهم خلاصه می‌کند.»

شیلا فیتس‌پاتریک استاد بازنشسته‌ی افتخاری تاریخ روسیه در دانشگاه شیکاگو، استاد افتخاری دانشگاه سیدنی، و استاد دانشکده‌ی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه کاتولیک استرالیاست.

کتاب «تاریخ فشرده اتحاد شوروی» نوشته شیلا فیتس‌پاتریک با ترجمه حسن افشار در ۲۲۴ صفحه از سوی نشر مرکز در دست انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها