پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
کتاب «مبانی اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری» منتشر شد

کتاب «مبانی اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری» تالیف سید محمد جواد قربی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «مبانی اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری» تالیف سید محمد جواد قربی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

بازخوانی اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای در این کتاب سعی شده است ایده‌ی اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهبردِ کلیدی برای اقتصاد حکومت‌های اسلامی به‌طور عام و جمهوری اسلامی ایران به‌صورت خاص مورد بررسی و مداقّه قرار گیرد. از آنجایی که این رویکرد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده‌، تلاش شده با بازخوانیِ اندیشه‌های اقتصادی ایشان به تبیین اقتصاد مقاومتی و مختصات آن پرداخته شود.

از ارکان و لوازم اقتصاد مقاومتی در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی می‌توان به مؤلفه‌های زیر اشاره کرد: مدیریت جهادی، مصرف صحیح، حمایت از تولیدات داخلی، توزیع عادلانه‌ی منابع، ثروت و امکانات…. توجه به این الزامات و مؤلفه‌ها می‌تواند اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را مستحکم، پایدار، بادوام و قوی سازد، به گونه‌ای که استحکام ساختِ درونی قدرت ملّی را به ارمغان آورد.

کتاب «مبانی اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری» تالیف سید محمد جواد قربی در ۷۴۰ صفحه و با قیمت ۵۵۰ هزار تومان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها