یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کتاب آثار برگزیده سومین جشنواره ادبی فلسطین منتشر می‌شود

راضیه تجار، رئیس انجمن قلم ایران با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ادبی فلسطین با همکاری این انجمن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای انتشار آثار برگزیده این دوره در قالب یک کتاب خبر داد.

راضیه تجار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اینکه فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین از زیرشاخه‌های جایزه جهانی فلسطین منتشر شده هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و معرفی برترین و جدیدترین آثار ادبی منتشرشده شاعران، نویسندگان و ناشران ایرانی با موضوع فلسطین و غزه، مقاومت و آزادی قدس شریف عنوان کرد.

رئیس انجمن قلم ایران توضیح داد: در سومین دوره جشنواره ادبی فلسطین، برترین آثار تولیدشده با موضوع فلسطین و «غزه»، مقاومت و آرمان آزادی‌سازی قدس شریف که پیش از این چاپ و منتشر نشده‌اند، بررسی و انتخاب خواهند شد. در این جایزه، آثار در شاخه‌های داستان و شعر بزرگسال، داستان و شعر کودک و داستان کوتاه (داستانک) بررسی می‌شوند. همچنین به برگزیدگان این جشنواره به ترتیب نفرات اول ۱۰ میلیون تومان، نفرات دوم هشت میلیون تومان، نفرات سوم پنج میلیون تومان به همراه وح تقدیر اهدا می‌شود.

وی فرصت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره را پایان بهمن امسال اعلام کرد و گفت: تاکنون استقبال از بخش‌های مختلف جشنواره مطلوب بوده و از پایان دی با مشخص شدن داوران، به‌تدریج بررسی آثار آغاز می‌شود.

تجار با اشاره به اینکه منتخب آثار ارسالی به دبیرخانه اولین دوره این جایزه در کتابی با نام «زخم و زیتون» منتشر شده از برنامه‌ریزی برای چاپ و نشر آثار برگزیده این دوره خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها