شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
۳۶ هزار میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا می‌کند

به‌گفته نماینده اهواز، قانون بودجه یک‌درصد از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی با تصویب در شورای نگهبان مبلغی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان را به مسائل مبتلابه فرهنگ اختصاص می‌دهد.

مجتبی یوسفی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره حمایت مجلس از حوزه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی گفت: در سی‌پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، نخستین‌بار در قانون بودجه یک‌درصد از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی که رقمی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است به حوزه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی و مسائل مبتلابه فرهنگ است، اختصاص پیدا کرد که البته نیازمند تایید شورای نگهبان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه باید بپذیریم سرمایه‌گذاری در فرهنگ و کتاب هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است، افزود: جامعه‌ای موفق است که با دانش از ابتدای کودکی برای نسل آینده‌، فرهنگ مطالعه دقیق و به نوعی کسب علم را از مجاری صحیح ایجاد کند.

اعتبارات اختصاص یافته به حوزه فرهنگ قابل مقایسه با سنوات قبل نیست

نماینده اهواز و باوی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص پیدا کرده به حوزه فرهنگ در دو سه سال گذشته در مجموع بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی با همراهی دولت قابل مقایسه با سنوات قبل نیست، افزود: تلاش کردیم در برنامه هفتم برای توسعه و بسط فرهنگ کتابخوانی بندهای جدید پیش‌بینی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تغییر سبک زندگی مردم و تاثیر قابل توجه فضای مجازی در نوع کسب اطلاعات، داده و دانش تفاوت ایجاد کرده است، افزود: یکی از اشکالات فضای مجازی این است که انبوهی از اطلاعات را پراکنده در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و به این ترتیب اثرگذاری کاهش پیدا می‌شود.

اگر خوب بدانیم قطعاً خوب عمل خواهیم کرد

یوسفی با اشاره به شعار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب گفت: ارزش خواندن در ساختن یک زندگی شخصی، خانوادگی یا زندگی اجتماعی تعریف‌پذیر است و اگر خوب بدانیم، قطعاً خوب می‌توانیم عمل کنیم.

نماینده اهواز و باوی به برخی از نقاط قوت نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های رونمایی کتاب با سلایق مختلف با حضور صاحب‌نظران، فروش همزمان مجازی کتاب از وجوه جالب نمایشگاه است.

ایجاد احساس نیاز در جامعه راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه

یوسفی با بیان اینکه برای افزایش سرانه مطالعه باید در جامعه احساس نیاز ایجاد کرد و مخاطب را به سمت تنوع سوق داد، افزود: برگزاری جلسات مختلف در طول سال با حضور نویسندگان، ناشران و صاحب‌نظران حوزه کتاب، ارائه کتاب‌ها در قالب صوتی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها