شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
نخستین مجله انگلیسی زبان بین‌المللی در حوزه کتابداری پزشکی منتشر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: نخستین مجله انگلیسی‌زبان بین‌المللی در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی از سوی این دانشگاه چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دکتر علیرضا زالی (شنبه ۲۹ اردیبهشت) در دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه، به استقبال جمعیت دانشگاهی از این رویداد اشاره کرد و گفت: با وجود انواع فناوری‌های نوین، کتاب همچنان جایگاه متفاوت و ممتازی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به برخی از اقدامات این دانشگاه در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: سال گذشته با چاپ هزار و ۵۱۹ عنوان کتاب تخصصی، این دانشگاه از نظر نشر کتاب در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور رتبه اول را کسب کرد.

زالی به مشوق‌های در نظر گرفته شده به منظور ترغیب استادان در حوزه نشر کتاب گفت: استادانی که در موضوعات نوین سلامت و مسائل کاربردی حوزه سلامت اقدام به تالیف کتاب داشته باشند در مدت زمان کوتاه‌تری در شورای داوری کتاب دانشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای استادانی که معیارها و ضروریات فنی، علمی و پژوهشی مورد نظر شورای دانشگاه را در حوزه نشر کتاب داشته باشند در حوزه ارتقای استادان جایگاه ممتازی در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چاپ کتاب "جامع ارولوژی ایران" اشاره کرد و افزود: این کتاب به عنوان مرجع و ماخذ داخلی و منبع آزمون‌ها در حوزه ورود به دوره دستیاری و پایان دوره انترنی نگاشته شده است و تمام عکس‌ها و گرافی‌های این کتاب از بیماران داخلی ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اخذ جایزه کتاب سال ایران از سوی یکی از استادان دانشکده بهداشت اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های حوزه کتاب این دانشگاه در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

زالی با اشاره به اینکه برخی از کتاب‌های این دانشگاه در حوزه مغز و اعصاب و بیهوشی به عنوان ماخذ جهانی در شرکت‌های بزرگ همچون الزویر در حال چاپ هستند افزود: عمده کتاب‌هایی که در این دانشگاه منتشر می‌شوند تخصصی هستند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال در حوزه چاپ کتاب بتوانیم جایگاه خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت این دانشگاه در حوزه چاپ کتاب‌های مربوط به کرونا گفت: یک مجموعه ۱۲ جلدی درباره کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شده است که شامل اطلاعاتی از مشخصات ویروس کرونا، مسایل اجتماعی و واکسیناسیون است به صورت کامل منتشر شده است.

زالی ادامه داد: کتاب سرداران سپید، سندورم کرونا مزمن، نگاشت تجربه‌های کرونا نیز که تجارب ملی در مورد کرونا هستند در حوزه بین‌المللی چاپ شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به فعالیت دپارتمان آموزشی کتابداری در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: سال گذشته دوره‌های توانمندسازی برای کتابداران مجموعه علوم پزشکی کشور برگزار شد.

زالی با بیان اینکه نخستین مجله انگلیسی زبان بین‌المللی در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی از سوی این دانشگاه چاپ شده است، افزود: ۱۳ مجله انگلیسی‌زبان نیز ضریب تحصیل بین‌المللی‌شان، نخستین بار ارتقا پیدا کرد.

لزوم فعالیت بیشتر ناشران دانشگاهی در کشور

رئیس نمایشگاه کتاب تهران فعالیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه کتاب را اتفاق مهمی قلمداد کرد و افزود: وقتی مجموعه‌های دانشگاهی در عرصه نشر قوت می‌گیرند نشان‌دهنده این است که تولید دانش شتاب گرفته است.

احمدوند با بیان اینکه ناشران دانشگاهی به اندازه جامعه دانشگاهی پیشتاز نیست، افزود: نیاز به همت بیشتری در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با همت بیشتر خبرهای خوبی در حوزه ناشران دانشگاهی اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها