دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
مروری بر آثار بر جای مانده از وزیر امور خارجه ایران/ ناکارآمدی طرح خاورمیانه بزرگ در خیزش بیداری اسلامی

حسین امیرعبداللهیان در حادثه سقوط هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به شهادت رسید. آثاری از وی بر جای مانده است که در این خبر آمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا حسین امیرعبداللهیان در حادثه سقوط هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به شهادت رسید.

بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و برخی همراهان دیگر در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در این سانحه هوایی، رئیس‌جمهور و همراهان او از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

عبدالهیان (زاده ۳ اردیبهشت ۱۳۴۳ – ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیاستمدار و دیپلمات ایرانی بود که در دولت سیزدهم سمت وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت. او همچنین دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئول فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین بود.

او دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ بوده است. وی در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به‌عنوان معاون وزیر امور خارجه منصوب شد که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد. وی مشاور سیاسی ظریف و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه نیز بوده است.

آثاری بر جای مانده از وی عبارتند از: «ناکارآمدی طرح خاورمیانه بزرگ در خیزش بیداری اسلامی»، «اسرار سلیمانی: مقالات جمعی از صاحب‌نظران درباره شخصیت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی»، «دموکراسی متعارض ایالات متحده آمریکا در عراق جدید» و «منافع ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران: رویکردی تجربه‌نگارانه» با مقدمه حسین امیرعبداللهیان از جمله آثار بر جای مانده از این شخصیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها