دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
مقامات کشورهای مختلف شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفتند

مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی جداگانه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی جداگانه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفتند.

تسلیت رئیس‌جمهور مالدیو به ملت ایران درپی شهادت آیت‌الله رئیسی

درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و تیم همراه ایشان، رئیس جمهور مالدیو با ملت ایران ابراز همدردی کرد. در پیام محمد مویزو رئیس‌جمهور مالدیو آمده است: با اندوه فراوان از درگذشت نابهنگام دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سانحه غم انگیز هلیکوپتر، از خداوند متعال برای رئیس جمهور، عبداللهیان، وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تاسف بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم.

بلاروس درگذشت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

وزارت امور خارجه بلاروس به مناسبت شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، پس از ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران‌ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

طالبان درگذشت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت

دفتر محمد عبدالکبیر معاون نخست وزیر طالبان در امور سیاسی با انتشار بیانیه ای از طریق RTA خاطرنشان کرد که افغان ها در این لحظه سخت در کنار ایران هستند.

الحوثی شهادت رئیسی و هیئت همراه را به رهبری و ملت ایران تسلیت گفت

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن: شهادت رئیس جمهور رئیسی و هیئت همراهشان را به رهبری و ملت ایران تسلیت می گوییم. به یاری خداوند، ملت ایران همچنان به رهبران مخلص خود وفادار باقی خواهد ماند.

پیام تسلیت دولت نجات ملی یمن در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه

«ضیف‌الله الشامی»، سخنگوی دولت نجات ملی یمن در صنعاء، حادثه دردناک شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفان جهان تسلیت گفت.

پیام تسلیت عبدالله عبدالله از شخصیت‌های سیاسی افغانستان

با تأسف اطلاع یافتیم که جلالتمأب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، جناب امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و شماری از همراهان شان در سانحه سقوط هلی‌کوپتر در استان آذربایجان شرقی ایران جان باختند که موجب اندوه و تأثر خاطر گردید. اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم شان، مردم دوست و برادر و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته و مراتب غمشریکی عمیق خویش را تقدیم می‌دارم. از درگاه خداوند سبحان برای روانشاد سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده‌های قربانیان و ملت بزرگ ایران صبر و استقامت مسئلت دارم.

پیام تسلیت حکیم به رهبر و ملت ایران در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی و همچنین شماری از همراهان ایشان به خصوص آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم. در ادامه این پیام آمده است: نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم و با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

پاکستان در پی شهادت «آیت‌الله رئیسی» عزای عمومی اعلام کرد

نخست وزیر پاکستان، گفت: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور ایران و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود. «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور ایران و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

پیام تسلیت وزیر خارجه مالزی در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران

«محمد حاجی حسن»، وزیر خارجه مالزی، در پیام تسلیت برای شهادت «حسین امیرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود به همراه رئیس جمهور، یک تصویر از خود با امیرعبداللهیان به اشتراک گذاشت و نوشت: انا لله و انا الیه راجعون. محمد حاجی حسن وزیر خارجه مالزی در پیام تسلیت برای شهادت حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به همراه رئیس جمهور، یک تصویر از خود با امیرعبداللهیان به اشتراک گذاشت و نوشت: انا لله و انا الیه راجعون.

محمد حسن اعلام کرد: دعای من این است که ارواح درگذشتگان به فضل او (خدا) قرین رحمت شود و در کنار مومنین و آنهایی که اعمال صالح انجام می‌دهند، قرار گیرد. الفاتحه.

تسلیت دولت مصر در پی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران

در پی سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و تیم همراه، دولت مصر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیس و هیئت همراه را تسلیت گفت. ریاست جمهوری مصر در پیامی شهادتآیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد تسلیت گفت و با رهبری و ملت ایران در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی و هم‌بستگی کرد.

وزیرخارجه ارمنستان شهادت رئیسی و هیات همراهشان را تسلیت گفت

وزیر خارجه جمهوری ارمنستان در پی شهادت «آیت‌الله رئیسی»،رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه ایشان، گفت: عمیق‌ترین مراتب تسلیت خویش را به دولت جمهوری اسلامی ایران، همکاران وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ملت کشور دوست، ایران ابراز می نمایم. «میرزویان»، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان در پی شهادت «آیت‌الله رئیسی»،رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه ایشان، گفت: عمیق‌ترین مراتب تسلیت خویش را به دولت جمهوری اسلامی ایران، همکاران وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ملت کشور دوست، ایران ابراز می‌نمایم.

تسلیت حزب‌الله درپی شهادت رئیسی

حزب الله شهادت رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفت. در بیانیه تسلیت حزب الله آمده است: حادثه دردناک شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و شهادت برادر عزیز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده امام خامنه ای در استان آذربایجان شرقی و دیگر برادران عزیز را تسلیت می گوییم.

پیام تسلیت پادشاه اردن به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
عبدالله دوم پادشاه اردن در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: درگذشت برادر، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم. خداوند همه آنها را بیامرزد. در این شرایط دشوار با برادران در ایران اعلام همبستگی می‌کنیم.
محمد بن زاید شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت
محمد بن زاید رئیس امارات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان در این سانحه دردناک را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم. از خداوند متعال برای ایشان رحمت و برای خانواده محترمشان صبر و آرامش مسئلت داریم و بر همبستگی امارات با ایران در این شرایط سخت تاکید می‌کنیم.

پیام تسلیت حاکم دبی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور
محمد بن راشد، حاکم دبی در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و وزیر خارجه ایشان را در حادثه دردناک به رهبری و ملت برادر ایران تسلیت می‌گوییم و همدردی خود را با آنها اعلام می‌کنیم. دل‌های ما در این شرایط ناگوار با شما است و دعا می‌کنیم خداوند آنها را مورد رحمت وسیع خود قرار و در بهشت جای دهد.

پیام تسلیت رئیس شورای اروپا به ایران
نشریه ریپورت چاپ جمهوری آذربایجان نوشت: چارز مایکل رئیس شورای اتحادیه اروپا درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را در سانحه هوایی تسلیت گفت.
مایکل در پیامی در حساب کاربری خود در پیام رسان ایکس نوشت: «اتحادیه اروپا، پیام تسلیت صادقانه خود را بابت مرگ رئیسی رئیس جمهور ایران، عبداللهیان وزیر امور خارجه و اعضای دیگر هیئت همراه ایشان و خدمه پروازی در سانحه سقوط بالگرد اعلام می کند و تسلیت می گوید. فکر ما با خانواده های آنهاست.»

تسلیت رئیس جمهور چین در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش
از چین شی جین پنگ، رییس جمهور چین در یادداشتی شهادت آقای سید ابراهیم رییسی و همراهان وی را تسلیت گفت.
وی گفت: از شنیدن خبر درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رییسی در سانحه سقوط بالگرد شوکه شدم، اینجانب به نمایندگی از دولت و ملت چین ضمن تسلیت عمیق به دولت و مردم ایران مراتب همدردی خالصانه خود را به خانواده آقای رییسی، دولت و ملت ایران ابراز می‌کنیم.
پس از انتصاب جناب آقای رییسی به عنوان رییس جمهور ایران برای تضمین امنیت، ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا کردند و همچنین به تلاش‌های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامعه چین و ایران پرداخت.
درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست داد و برای من نیز غم‌انگیز است. دولت و مردم چین دوستی دیرینه چین و ایران را بسیار گرامی میدارند. باور دارم با تلاش مشترک فیمابین مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به طور مداوم تحکیم و توسعه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها