دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
عطری که کنار ضریح امام جا ماند/ سید ابراهیم دعوت مولایش را لبیک گفت

اردبیل- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و برخی از نویسندگان در سوگ شهادت رئیس جمهور و یارانش پیام و دلنوشته ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، پروانه رضا قلیزاده در پیام تسلیت آمیزی گفت: عروج روح بلند رییس جمهور محبوب و مردمی، مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر، خادم‌الرضا (ع)، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و درگذشت جمعی از کارگزاران صدیق ایران اسلامی، موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

وی افزود: خدمات صادقانه آن فقید سعید در دوران تصدی مسئولیت‌های مختلف و اثرات و برکات مترتب بر آن، هرگز از خاطر ملت قدرشناس ایران پاک نخواهد شد و ابراز ارادت و هم‌دردی قاطبه مردم، از نخستین لحظات انتشار خبر ناگوار وقوع سانحه، گواه این مدعاست.

رضا قلیزاده در پایان اظهار کرد: اینجانب، همراه و همسو با سایر اقشار جامعه، ضمن تسلیت و تعزیت به پیشگاه مقام عظمای ولایت، برای روح درگذشتگان، از بارگاه قدس الهی، آمرزش و آرامش مسئلت نموده و از صمیم قلب دعا می‌کنم تا جایگاه ابدی ایشان در رضوان الهی و در جوار شهدای والامقام اسلام و انقلاب باشد.

توران قربانی نویسنده و مدرس داستان نویسی در اردبیل در متنی نوشته است: مروز شیفت اول قرار بود در یکی از صحن ها دو ساعت خادم افتخاری بایستند و برای زائران خدمت کنند که امام فرمودند: سید ابراهیم بیا به نزد ما که امروز حرم ما پر از خادم گریان است.

علی احدی از چهره های ادبی شهر نیز در دلنوشته ای آورده است: سید آرامش و اقتدارت را از کجا گرفته بودی؟ با مولایمان امام رضا (ع) قرار ملاقات داشتی که هیچکس خبر نداشت، چه زود بر دعوت مولایت لبیک گفتی و می دانی که شهادتت پرچم شهادت را در عالی‌ترین مناصب و مسئولیت‌ها برافراشته کرد، خوشا به سعادتت.

مبینا خلیل زاده مقدم دیگر نویسنده اردبیلی نیز چنین نوشته است: هر سال با هم قراری داشتند. بیاید و روز میلاد بالای سرش بایستد، دست روی سینه برایش قد خم کند. عوضش او هم عطرش را به تمام روزهای سالش می‌پاشید. آنقدر که از دور هم بوی حرم می‌داد.

چند روز پیش که آمد بالای سرش و قد خم کرد به هیچکس نگفت قرار گذاشتند تا عطرش را کنار ضریح جا بگذارد و برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها