پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
جشنواره داستان «می‌نویسیم به عشق امام حسین(ع)» برگزار می‌شود

به مناسبت روز قلم و همزمانی با ماه محرم، جشنواره داستان نویسی «می‌نویسیم به عشق امام حسین(ع)» در گستره ملی برگزار می‌شود.

مدیرگروه کشوری داستان نویسان جمال و جلال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این مسابقه با همکاری دانشگاه علمی جامع کاربری «موسسه فرهیختگان معاصرمکرز فرهنگ و هنر ۱ تهران» و با هدف به چالش کشاندن قلم نویسندگان در خصوص زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و یاد و نام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

حسن ایمانی عنوان کرد: هر نویسنده می تواند یک داستان زیر ۵۰۰ کلمه با موضوع ایام محرم، تا پایان روز ۱۴ تیرماه امسال به دبیرخانه جشنواره در پیام رسال بله ارسال کند.

وی در خصوص شرایط جشنواره بیان کرد: آثار ارسالی باید در جشنواره ها حائز رتبه نشده باشند و در قالب هیچ کتابی نیامده باشد و نیز ارسال اثر به منزله اجازه چاپ اثر در کتاب داستان های حسینی خواهد بود و همچنین دبیرخانه این دوره از جشنواره از هفت برنده برگزیده در کنار جایزه نقدی اهدای لوح سپاس تجلیل می کند.

به گفته مدیر گروه کشوری داستان نویسان جمال و جلال، هیئت داوران این جشنواره نویسندگان برتر کشور از جمله علیرضا ارسنجانی، محمد اسماعیل حاجی‌علیان، سیدمحمود مهدوی، حسن ایمانی و مرضیه فعله‌گری هیئت داوران هستند.

ایمانی اضافه کرد: نویسندگان آثار خود را در مدت زمان تعیین شده به صورت ورد با درج مشخصات نویسنده و نام شهر در پیام‌رسان بله به hassanimani۱۳۵۳ ارسال کنند.

مدیر گروه داستان نویسان جمال و جلال همچنین از برگزاری مسابقه خاطره نویسی کشوری ۳۰۰ کلمه کودک و نوجوان خبر داد.

وی افزود: علاقه‌مندان در گروه سنی کودک و نوجوان می‌توانند تا ۱۸ تیرماه به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان آثار خود را در این خصوص به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

این نویسنده بیان کرد: گروه داستان نویسان جمال و جلال در سطح کشور از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که با برگزاری دوره های رایگان داستان نویسی با حضور اساتید بنام و مجرب کشور، جشنواره های متعدد داستان نویسی و خاطره نویسی برای ایجاد انگیزه و قوت دهی به قلم نویسندگان اجرا کرده است.

ایمانی بیان کرد: کتاب چله «یلدا نامه‌ای پر از داستان» نیز در دست انتشار است و به‌زودی وارد بازار کتاب می شود، این کتاب مجموعه داستان های اعضای گروه داستان نویسان جمال و جلال است که در جشنواره چله منتخب شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها