پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
افتتاح ۴۰ کتابخانه شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر یک‌روزه به استان گیلان از برنامه نهاد کتابخانه‌ها برای افتتاح 40 کتابخانه شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور چهارشنبه (۹ خرداد) با همراهی، اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور در استانداری گیلان با محمد جلائی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سیدهاشم حسینی، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گیلان دیدار و گفتگو کرد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان را یکی از حامیان مهم کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های ایشان از هیچ‌گونه تلاشی برای توسعه امر کتاب و کتابخوانی و رشد شاخص‌های این حوزه در همه مناطق کشور کوتاهی نکرد.

وی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را یک مجموعه راهبردی با کارکردهای مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد که منشأ بسیاری از تحولات در جامعه بوده است.

هراتی توسعه کتابخانه‌های عمومی و تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و ایجاد شبکه‌های کتابخوانی را از دیگر اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با کمک دولت سیزدهم برشمرد و از هدف‌گذاری این مجموعه فرهنگی برای بهره‌برداری از ۴۰ کتابخانه عمومی و مرکزی در شهرها و روستاهای ایران اسلامی تا پایان دولت خبر داد.

افتتاح ۴۰ کتابخانه شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ویژگی‌های مهم فرهنگی و اجتماعی است که با بهره‌گیری از توان و ظرفیت عظیم نخبگان و مسئولین دغدغه‌مند می‌تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت را تسهیل‌کننده نیل به این هدف مهم دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این دیدار، به جایگاه و منزلت کتاب و کتابخوانی به عنوان عنصر اصلی رشد آگاهی و خردورزی اشاره کرد و با بیان اینکه دولت سیزدهم و به ویژه شخص رئیس جمهور فقید کشورمان توجه بسیار جدی به مقوله‌های فرهنگی داشتند، ادامه مسیر خدمت‌رسانی در این حوزه مهم و اثرگذار را وظیفه مهم دست‌اندرکاران و متولیان امر دانست و از آمادگی کامل استانداری گیلان برای تحقق وعده دولت در گیلان خبر داد.

گفتنی است، در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی رشت، از آمادگی کامل این مجموعه برای همکاری در مسیر بهره‌برداری کامل از پروژه مهم کتابخانه مرکزی رشت، به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، خبر داد و از پیگیری و حمایت‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین با مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا هراتی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و دیگر همراهان شهید وی، اخلاص در گفتار و عمل، اندیشه‌های این شهدای والامقام و سبک و سیره زندگی آنان را الگوی ارزشمندی برای همه دست‌اندرکاران نظام و دلسوزان آینده کشور دانست.

وی به تلاش و پیگیری‌های رئیس جمهور فقید کشورمان در راه اعتلای فرهنگ و رشد شاخص‌های مختلف فرهنگی به ویژه امر مهم کتاب و کتابخوانی، حمایت‌های وی از مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و باور قلبی به ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان مهمترین ابزار رشد آگاهی‌های اجتماعی اشاره کرد و حرکت در مسیر افکار و اندیشه‌های او را وظیفه و رسالتی سنگین بر دوش یکایک دست‌اندرکاران در حوزه کتاب و کتابخوانی توصیف کرد.

هراتی تبدیل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به یک مجموعه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سال‌های اخیر و نیز برنامه‌ریزی مدون برای حضور تمامی اقشار جامعه از سنین و افکار و سلایق مختلف در کتابخانه‌های عمومی را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و آن را فرصتی مغتنم برای ظهور و بروز خلاقیت‌های برنامه‌ریزان دانست.

وی همچنین یکی از مهمترین اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا پایان دولت را بهره‌برداری از ۴۰ کتابخانه عمومی و مرکزی در اقصی نقاط ایران اسلامی عنوان کرد و کتابخانه مرکزی رشت را به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های هدف برای بهره‌برداری برشمرد.

هراتی حمایت مسئولین استانی را یکی از نیازهای اصلی در تحقق مهمترین رسالت نهاد در استان گیلان عنوان کرد و از آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای هر نوع همراهی و هم‌افزایی در این مسیر خبر داد.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت و پیگیری آخرین اقدامات برای تکمیل و تجهیز در بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی و نیز دیدار با اعضای کمیته افتتاح کتابخانه از دیگر برنامه‌های محمدرضا هراتی در سفر یک‌روزه به استان گیلان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها