جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
گردهمایی «ملت ابراهیم» در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت برگزار می‌شود

سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ملت ایران اگرچه در سوگ شهادت عزیزان خود داغدار است، اما این داغ هم‌چو آیه‌ای است که ما را به اندیشه در خود می‌خواند تا پرده از گوشه‌ای از معنای نهفته در پس آن برافکنیم. این آیت عظمی در این موقف از تاریخ، برای انقلاب اسلامی و آینده‌ی آنچه معنایی در بر دارد؟ نیز برای تک‌تک اعضای جامعه انقلابی ایران، از عامه مردم گرفته تا خواص و مسئولان؟ این واقعه‌ی الهی که دریای جان‌ها را به تموّج واداشت، نشان از چه رازی در متن ایران اسلامی دارد؟ فرهنگ، سیاست و دیگر پدیده‌های جهان اجتماعی ما چه نسبتی با این آیهٔ محکمۀ الهی باید برقرار کند؟ اصحاب اندیشه و ارباب معرفت و اهالی فرهنگ چه رسالتی در فهم، بازخوانی و معناکاوی این پدیدهٔ شگرف برای آینده ایران و امت اسلامی دارند؟ اهالی علوم انسانی و اجتماعی از چه زاویه‌ای و با چه منطقی شخصیت رییس‌جمهور شهید، گفتمان و دوران کوتاه دولت او را بازخوانی کنند تا نتیجه‌اش توشه‌ای برای تداوم مسیر انقلاب اسلامی باشد؟ و….

این پرسش‌ها را در سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت، در دانشگاه‌های مختلف به گفتگو خواهیم گذاشت و هستی خود و ایران امروز و فردا را در آیینهٔ این آیت الهی به اندیشه خواهیم نشست.
نخستین گردهمایی از سلسله گردهمایی‌های «ملت ابراهیم»، شنبه ۱۹ خردادماه، ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن تشریفات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط