شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
دریا کنار به اروند کنار  رسید

خوزستان- کتاب « از دریا کنار تا اروندکنار»، خاطرات رزمنده وجانباز سیدعلی شعاع هاشمی خمامی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به قلم فرحناز فروغیان نویسنده خوزستانی منتشر شد.

فرحناز فروغیان در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به اینکه کتاب «از دریاکنار تا اروند کنار» داستان زندگی شیرمردی از خطۀ شمال است، عنوان کرد: سیدعلی شعاع هاشمی خمامی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که از دوران نوجوانی همه عمرش را در راه به ثمر رسیدن انقلاب و جنگ تحمیلی سپری کرده است.

فروغیان افزود: سیدعلی شعاع هاشمی خمامی از دوران نوجوانی به مبارزه با ضد انقلاب پرداخت و به واسطۀ آن‌ها از ناحیۀ شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفت و زخمی شد. و پس از پیروزی انقلاب از همان روزهای اول جنگ به عنوان فرمانده در جبهه‌های مختلف با دشمن بعثی مبارزه کرد و چندین بار مجروح و در جنگ شیمیایی شد.

فروغیان با بیان اینکه جز به جز زندگی پر فراز و نشیب مبارز دفاع مقدس در این کتاب نگاشته شده است؛ تصریح کرد: این جانباز دلاور با اینکه تا کنون از رنج و درد ناشی از اثرات برجای مانده از جنگ در امان نیست؛ اما خدا را شکر می‌گوید.

نویسنده «از شوش تا هامبورگ» هدف از نوشتن و چاپ کتاب‌های شهدا را زنده نگه داشتن یاد و خاطرات آنان دانست و گفت: رسالت آحاد مملکت این است که راه کسانی‌که را برای حفظ امنیت ملی از جان و مال خود در راه انقلاب گذشتند، ادامه دهند.

یادآوری می‌شود: مهناز فروغیان نویسنده خوزستانی پیش از این ۱۲ کتاب چون: «ازشوش تاهامبورگ»، «وقتی بیست ساله بوده‌ام»، «آبروی دوجهانم حسین»، «فاتح گمنام بدر، «آموزش جامع وکامل خاطره‌نویسی»، «چهل سال دلدادگی» و.. منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها