شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
چاپ ۵۷ عنوان کتاب توسط کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت

خراسان رضوی- دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت گفت: فعالیت‌های این کنگره در حوزه تالیف کتاب منجر به چاپ ۵۷ عنوان کتاب با موضوعات شهید سلیمانی، فرماندهان، سرگذشت‌نامه، همسران شهدا، یادداشت، پژوهش و تاریخ شفاهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه و دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حاشیه این کنگره در مشهد اظهار کرد: سرآغاز این حرکت در دوم فروردین ۱۳۹۸ با توصیه شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و امروز با حضور خانواده شهدا از کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، افغانستان، پاکستان و سوریه اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است.

وی افزود: تلاش‌های کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حوزه‌های مختلف با برگزاری سه یادواره شهدا در استان‌های مازندران، خوزستان و کرمان در سال ۱۴۰۰ تداوم پیدا کرد.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این کنگره در حوزه تالیف کتاب منجر به چاپ ۵۷ عنوان کتاب با موضوعات شهید سلیمانی، فرماندهان، سرگذشت‌نامه، همسران شهدا، یادداشت، پژوهش و تاریخ شفاهی شد.

وی با بیان اینکه برخی از آثار تألیفی به زبان‌های خارجی ترجمه و چاپ شده است، ادامه داد: هر کدام از این آثار اگر چه زندگی یک سرباز است ولی در آن چهره یک ملت مجاهد دیده می‌شود و فانوس روشنی است که در دنیای تاریک امروز سوسو می‌زند و راه را به ما نشان می‌دهد.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به این مطلب که آثار تالیف شده در جایزه جلال آل‌احمد، جایزه سرلشکر شهید حسین همدانی و کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه شده‌اند، تصریح کرد: تلاش کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با برگزاری اجلاسیه پایان نمی‌یابد و کار برای شهدا ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها