پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کتاب «چمروش» در بندرعباس بررسی شد

هرمزگان - دبیر محفل ادبی آفتاب بندرعباس گفت: در محفل ادبی آفتاب بندرعباس کتاب «چمروش» بررسی شد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از پرنده اسطوره‌ای «چمروش» در دماوند سخن گفت و افزود: در این محفل ادبی که به خوانش و بررسی کتاب «چمروش» پرداخته شد کودکان در مورد مفاهیمی چون وحدت، همدلی و همزیستی به تفصیل سخن گفتند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان مشتاقانه در خصوص پرنده اسطوره‌ای به نام «چمروش» سوالات متعددی پرسیدند و سرانجام دانستند که این پرنده افسانه‌ای بر بلندای کوه دماوند زندگی می‌کند و هر زمان ایران در خطر بیفتد به یاری مردمان این سرزمین می‌آید.

والا اضافه کرد: یک سفر زیبا از سواحل خلیج‌فارس و ارتفاع صفر به بر بلندای قله دماوند با کتاب داشتیم و در این آمد و شد، کودکان و نوجوانان دریافتند که کتاب‌ها گاهی می‌توانند پر پرواز را برای مخاطبان خود فراهم سازند.

این نویسنده حوزه کودک با اذعان به اینکه فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای حضور چهره‌های متفاوت در محفل ادبی را فراهم می‌سازد، بیان کرد: سرانجام اعضای محفل به طراحی شخصیت چمروش بر اساس دیدگاه خود پرداختند و برخی دیگر، دوستان خیالی خود را ترسیم کردند.

تسهیل‌گر حوزه کودک در پایان تاکید کرد: نشست‌های محفل ادبی آفتاب شامگاه سه‌شنبه هر هفته راس ساعت شش در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس برگزار می‌شود و تسهیلگران حوزه کودک منتظر حضور شیرین و گرم کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش ایبنا، کتاب «چمروش» به قلم امیرحسین والا در ۲۰ صفحه، در قطع خشتی و جلد شومیز، سال ۱۳۹۸ به همت نشر سومیتا وارد بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها