شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
عصر شعر عاشورایی برگزار شد

برنامه «عصر شعر عاشورایی» با حضور شعرایی از کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان و ترکیه در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در ابتدای نشست سعد خان، رئیس موسسه فرهنگی اکو یادآور شد: ماه محرم در اکثر کشورهای عضو اکو که همگی مسلمانند مومنان به عزاداری می پردازند و با سنن و آداب و رسوم خاص این ماه را پاس می‌دارند. این موضوع در ادبیات بازتاب گسترده دارد و موضوع مشترک در میان سخنوران کشورهای عضو محسوب می‌شود.

رئیس موسسه فرهنگی اکو تاکید کرد: موسسه فرهنگی اکو تصمیم دارد چنین برنامه‎های شعری را با موضوعات مشترک در تاجیکستان و ترکیه در آینده برگزار کندکه این نشست از جمله برنامه های مهم دارای اولویت موسسه است.

همچنین احمد شهریار، کارشناس پاکستان در موسسه فرهنگی اکو گفت: حماسه حسینی از جمله موضوعات فراخ و گسترده در ادبیات منطقه اکو است که بیشتر شاعران با زبان‎های مختلف آن را به تصویر کشیده‎اند.

در ادامه جلال نظافت، محمدجواد آسمان، محمدرضا طهماسبی، محمد نوروزی، عاطفه جوشقانیان، علیرضا نورعلیپور، محمدحسین مهدویان (ایران)، محسن سعیدی، حمید مبشر، زهرا زاهدی (افغانستان)، احمد شهریار، عنایت شریفی، الهام سادات حسینی، کاچو اظهر (پاکستان) و فاطمه بتول سایوز (ترکیه) سروده‌های خویش را با زبان‎های فارسی، اردو و ترکی درباره ماه محرم و واقعه کربلا قرائت کردند.

شاه‌‎منصور شاه‎‌میرزا، کارشناس تاجیکستان در موسسه فرهنگی اکو در موضوع «جایگاه کربلا در شعر تاجیکستان» سخنرانی کرد و اشعاری را از نظام قاسم، دارا نجات و شادروان محمدعلی عجمی، شاعران تاجیک قرائت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها