جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
هنرجویان نمایش، از کتابی ناظر به شرایط و ساختار جامعه ایران استفاده کنند

نویسنده کتاب «مبانی ادبیات نمایشی» گفت: در زمینه سینما، ادبیات نمایشی و تئاتر متن پژوهش محور ایرانی کم است و ما به نوعی با فقر محتوا در این زمینه روبرو هستیم.

محمدرضا دلیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رابطه با کتاب «مبانی ادبیات نمایشی» مطرح کرد: این کتاب نتیجه سال‌ها پژوهش، تحقیق و تجربه در رابطه با سینما و ادبیات نمایشی و تئاتر است.

او در رابطه با هدف نوشتن کتاب تصریح کرد: در زمینه سینما، ادبیات نمایشی و تئاتر متن پژوهش محور کم است و ما به نوعی با فقر محتوا در این زمینه روبرو هستیم، از دلایل این اتفاق نیز نداشتن سواد پژوهش است چرا که کتاب‌های ترجمه، جای کتب تالیفی را گرفتند و کمتر تلاشی برای تالیف کتاب می‌شود. این کتاب، تألیفی در این حوزه‌است و با پژوهش به چاپ رسیده‌است. تمام منابعی که در پژوهش استفاده شده‌است نیز در انتهای کتاب آمده‌است.

همچنین وی با اشاره به جامعه هدف این کتاب افزود: دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و به جای استفاده از کتاب‌های ترجمه، از کتابی استفاده کنند که ناظر به شرایط و ساختار جامعه ایران نوشته شده‌است و تمام نکاتی که لازم است را دربردارد.

دلیر در رابطه با پژوهش کتاب تصریح کرد: در این کتاب ادبیات نمایشی در شرق و غرب شرح داده شده‌است تا مخاطب و دانشجویان بتوانند تمام سبک‌ها و مدل‌ها را در کنار هم داشته‌باشند و مقایسه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها