شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کتاب «فرار از موصل» در بندرلنگه معرفی شد

هرمزگان - به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان، کتاب «فرار از موصل» در بندرلنگه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بندرلنگه از معرفی کتاب «فرار از موصل»، خاطرات اسارت محمدرضا عبدی در ویژه برنامه تجلیل از آزادگان این شهرستان با حضور مسئولان و آزادگان و خانواده‌های معظم شهدای بندرلنگه خبر داد.

سعید شادمانی ادامه داد: این کتاب شامل دو بخش است؛ نیمه اول خاطرات محمدرضا عبدی از دوران کودکی، نحوه اسارت و دوران اسارت او در زندان‌های پادگان مندلی، بغداد و اردوگاه موصل را دربر می‌گیرد و نیمه دوم کتاب شرحی از نحوه فرار او و همرزمش از اردوگاه موصل است.

وی اضافه کرد: روایتی که در این کتاب به شکلی داستانی و با کشمکش آمده و همچنین مجموعه تصاویری که عبدی پیش روی مخاطب قرار داده است، این احساس را زنده می‏ کند که می‌توان بر اساس این خاطرات جذاب و سرشار از تعلیق، یک اثر تصویری تراز اول ساخت و مصاحبه و تدوین حرفه‌ای حسین نیری نیز بر جذابیت کتاب افزوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بندرلنگه افزود: محمدرضا عبدی نویسنده کتاب «فرار از موصول» متولد قصر شیرین است. با شروع جنگ تحمیلی در حالی که ۱۷ ساله بود همراه دیگر مردم به دفاع از شهر خود پرداخت اما به علت کمبود نیرو و مهمات در اوایل مهرماه ۱۳۵۹ قصر شیرین پس از محاصره، سقوط کرد و وی به اسارت نیروهای عراقی درآمد. عبدی پس از سپری کردن حدود سی ماه در اسارتگاه های رژیم بعث عراق، موفق شد از اردوگاه موصل فرار کند و پس از ۲۷ شبانه روز پیاده روی و تحمل سختی‌های فراوان خود را به ایران برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها