شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کتاب «زنده بودن؛ اجرا در فرهنگ رسانه‌محور» منتشر شد

کتاب «زنده بودن؛ اجرا در فرهنگ رسانه‌محور» نوشته‌ی فیلیپ اوسلندر و ترجمه‌ی افسانه کمالی با موضوع اصلی تئاتر و ادبیات نمایشی و موضوع فرعی نقد و نظریه‌ی تئاتر در ۳۱۲ صفحه به قیمت ۳۸۰ هزار تومان در نوبت اول ۱۴۰۳ به همت انتشارات نیماژ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «زنده بودن؛ اجرا در فرهنگ رسانه‌محور» نوشته‌ی فیلیپ اوسلندر و ترجمه‌ی افسانه کمالی با موضوع اصلی تئاتر و ادبیات نمایشی و موضوع فرعی نقد و نظریه‌ی تئاتر در ۳۱۲ صفحه به قیمت ۳۸۰ هزار تومان در نوبت اول ۱۴۰۳ به همت انتشارات نیماژ منتشر شد.

کتاب «زنده بودن؛ اجرا در فرهنگ رسانه‌محور» کتابی درباره اجرا است. فیلیپ اوسلندر در این کتاب نسبت حضور زنده و اجرای زنده را از منظر تلویزیون، کنسرت‌های راک و شهادت در دادگاه بررسی می‌کند. کتابی کوچک اما قابل‌توجه برای آن‌کس که در حوزه‌ی مطالعات اجرا و مسئله‌ی حضور دغدغه دارد.

این کتاب مروری است بر گذشته و اکنون اجرا که به طور مداوم در معرض تکنولوژی‌های متنوع و اختراعات روزآمد متحول شده است. زنده بودن بر آن است تا با اتکا به استدلال‌های گوناگون نسبت فناوری دیجیتال و رسانه‌های جدید و تحولات فرهنگی و اجتماعی را در اجرا واکاوی کند. با نگاه به نمونه‌های خاصی از اجرای زنده مانند تئاتر، موسیقی راک، ورزش و ایراد شهادت در دادگاه، کتاب زنده بودن شواهد نافذی را در مورد فرهنگ رسانه ارائه کرده و نشان می‌دهد فناوری رسانه‌ای تا چه میزان به رخدادهای زنده نفوذ کرده تا جایی که بسیاری از آن‌ها را دیگر نمی‌توان زنده به حساب آورد.

در این کتاب نویسنده استدلال بحث‌برانگیز خود را کاملاً به‌روز می‌کند تا فناوری‌های دیجیتال و رسانه‌های جدید و تحولات فرهنگی، اجتماعی و قانونی را در نظر بگیرد.

فیلیپ اوسلندر در موسسه‌ی فناوری جورجیا، ایالات متحده، مطالعات اجرا تدریس می‌کند. او نویسنده کتاب‌های «از بازیگری تا اجرا»، «تئوری برای مطالعات اجرا» و «ویراستاری اجرا؛ مفاهیم انتقادی در مطالعات ادبی و فرهنگی» بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها