چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
«دوست عجیب» میهمان کودکان بندرعباسی شد

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس بیان کرد: «دوست عجیب» میهمان کودکان بندرعباسی شد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از ضیافت کودکان بندرعباسی در محفل ادبی آفتاب با حضور کتاب «دوست عجیب» نوشته کلر ژوبرت با تصویرگری گلناز ثروتیان سخن گفت.

دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس ادامه داد: در این کتاب نخست یک مارماهی، در جمع دلقک ماهی‌ها قرار می‌گیرد و سپس یک دلقک ماهی در میان مارماهی ها حضور پیدا می‌کند که برای هر کدام از این دو موجود اتفاقاتی رخ می‌دهد که سبب ساز دوستی بین آن‌ها است.

وی با اشاره به آیه شریفه ۱۱ سوره مبارک حجرات «نباید گروهی، گروه دیگر را مسخره کنند، شاید آن‌ها از این‌ها بهتر باشند.» که در صفحه پایانی این کتاب آمده است، افزود: پس از پایان خوانش کتاب، کودکان و نوجوانان «محفل ادبی آفتاب» با کشیدن یک موجود در دو وضعیت متفاوت، دیدگاه بصری خود را نیز در این جلسه بیان داشتند.

والا همچنین گریزی به نشست هفته پیش این محفل زد و گفت: از آنجایی که خوانش و بررسی کتاب المر نوشته دیوید مک کی در هفته گذشته با استقبال خوب کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه روبه رو شد، بخشی از این نشست نیز به تحلیل آن کتاب اختصاص داشت و به جنبه‌های دیگری از تفاوت پرداخته شد و اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

این کنشگر حوزه کودک ادامه داد: همانند نشست هفته گذشته، کودکان و نوجوانان به نکات مختلف از وجود تفاوت در سلیقه، شغل و علاقه صحبت کردند و وجود این تفاوت‌ها را ضروری و یکی از دلایل زیبائی جهان دانستند.

ناشر حوزه کودک در پایان عنوان کرد: در پایان برنامه، آدرینا یکی از اعضای «محفل ادبی آفتاب» با بیان روایت تهمورث، یکی از داستان‌های شاهنامه را نقالی کرد.

به گزارش ایبنا، «محفل ادبی آفتاب» ساعت هجده سه‌شنبه هر هفته در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی (رحمةالله) بندرعباس در بلوار مصطفی خمینی، بین کشاورز و میدان صادقیه در محله رسالت شمالی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها