دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
«ستارگان آسمان»؛ از نقد و بررسی کتاب تا اتاق فکر

لرستان - «ستارگان آسمان» از جمله کتاب‌فروشی‌هایی است که علاوه بر فروش کتاب در شهر خرم‌آباد با برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب به محلی برای حضور هفتگی شاعران و نویسندگان و استادان دانشگاه تبدیل شده و تشکیل یک اتاق فکر را در دستور کار قرار داده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): علی سیاهپوش، مدیر کتاب‌فروشی ستارگان آسمان که قبل از فعالیت در کتابفروشی در حوزه انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت داشته پس از بازنشستگی و سال ۹۴ به دلیل علاقه اقدام به راه‌اندازی کتاب‌فروشی می‌کند. کتاب‌فروشی ستارگان آسمان که در بلوار علوی و نرسیده به میدان امام حسین (ع) است.

کتاب‌فروشی ستارگان آسمان از جمله آن کتاب‌فروشی‌هایی است که به دلیل تنوع کتاب‌ها کمتر پیش می‌آید به دنبال کتابی باشی و آنجا آن را پیدا نکنی، بخش‌های مختلف کتاب‌فروشی جلوه خاصی به آن بخشیده است اما چیزی که بیشتر از همه، پشت ویترین در نگاه اول چشم‌نوازی می‌کند، قاب عکس‌هایی از سردار دل‌هاست که در بخش فروش محصولات فرهنگی این کتاب‌فروشی است.

«ستارگان آسمان»؛ کتاب‌فروشی که اتاق فکر می‌شود

تنوع چیدمان کتاب‌ها به‌گونه‌ای است که اگر به دنبال کتاب‌های پرفروش باشید یا کتاب‌های خاص، آنها را به راحتی پیدا می‌کنید. با مدیر کتابفروشی ستارگان آسمان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

«ستارگان آسمان»؛ کتاب‌فروشی که اتاق فکر می‌شود

- کمی در مورد کتاب‌فروشی ستارگان آسمان توضیح می‌دهید؟

بله، کتاب‌فروشی ما در فضایی به وسعت ۲۵۰ متر بنا شده و شامل ۴ بخش کتاب‌فروشی، لوازم التحریر، انتشارات و محصولات فرهنگی است.

- گفتید انتشاراتی هم دارید؟

بله، ما در واقع انتشارات و کتابفروشی هستیم و تاکنون حدود ۹۰ عنوان کتاب را منتشر کرده‌ایم.

«ستارگان آسمان»؛ کتاب‌فروشی که اتاق فکر می‌شود

- چند درصد کتاب‌فروشی را کتاب تشکیل می‌دهد؟

حدود ۸۰ درصد از فضای کتاب‌فروشی به قفسه‌های کتاب اختصاص دارد.

- شما در کتاب‌فروشی فعالیت خلاقانه‌ای برای ترویج کتابخوانی دارید؟

بله، نقد و نشست‌های کتاب، گردهمایی شعرا و نویسندگان از جمله فعالیت‌های کتاب‌فروشی ستارگان آسمان است. علاوه بر این ما در مجموعه یک اتاق فکری با حضور اساتید حوزه و دانشگاه داریم، دعوت از مدارس برای بازدید از فضای کتاب‌فروشی هم از دیگر اقداماتی است که ما در دستور کار داریم.

«ستارگان آسمان»؛ کتاب‌فروشی که اتاق فکر می‌شود

- به نظر شما برای ترویج کتابخوانی باید چه کاری انجام داد؟

قطعاً فرهنگ‌سازی برای ترویج و توسعه کتاب‌خوانی توسط نهادهای فرهنگی و متولی از جمله صدا و سیما مهم است، صدا و سیما می‌تواند در برنامه‌های پر مخاطب اقدام به معرفی کتاب کند.

البته بخشی از ترویج کتابخوانی به اقتصاد مربوط می‌شود، ببینید در حال حاضر کاغذ گران است و کتابی که منتشر می‌شود گران به دست مخاطب می‌رسد و مسئولان باید حمایت‌هایی را از حوزه کتاب داشته باشند.

- پیشنهاد شما برای کمک به عرصه کتاب چیست؟

سال‌های گذشته تخفیف‌های فصلی در قالب تابستانه، پاییزانه، بهارانه و پاییزانه انجام می‌شد که اتفاق خوبی بود اما متاسفانه چند سالی است که این تخفیف‌ها قطع شده است.

«ستارگان آسمان»؛ کتاب‌فروشی که اتاق فکر می‌شود

- نظر شما به سامانه فروش کتاب چیست؟

ایجاد سامانه کتاب علاوه بر دسترسی بهتر و سریع‌تر خریداران به کتاب، قدرت انتخاب آنان را با قیمت کتاب‌ها و انتخاب بین ترجمه‌های مشابه آسان‌تر می‌کند.

همچنین با وجود سامانه بازار کتاب، جستجوی کتاب بسیار آسان‌تر خواهد بود به عنوان نمونه ممکن است متقاضی در غرب کشور کتابی را نیاز داشته باشد که در شهر خودش نباشد و آن را در تهران پیدا و از طریق سایت خریداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها