سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
کتابخانه ویژه بیماران خاص در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

هرمزگان - دبیر انجمن ام اس هرمزگان گفت: کتابخانه ویژه بیماران خاص در بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، احمد نگهی در جریان بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان از موسسه خیریه بیماران خاص؛ از راه‌اندازی کتابخانه ویژه بیماران خاص در بندرعباس با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان خبر داد.

دبیر انجمن ام اس هرمزگان عنوان کرد: از آغاز به کار این انجمن تاکنون همایش‌های زیادی در زمینه آشنایی افراد با بیماری‌شان برگزار شده و به دنبال این هستیم که با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، کتابخانه‌ای ایجاد کنیم تا زمانی که بیماران بستری هستند از زمان خود بهترین بهره را برده و اوقات فراغت خود را با مطالعه مفید و اثر بخش پر کنند.

وی ادامه داد: یکی از انواع بیماری‌های خاص، بیماری ام اس است که بیماران از زمان تاسیس این موسسه تاکنون از خدمات آموزشی، حمایتی و پشتیبانی ما برخوردار بوده‌اند و با استقرار آن‌ها در مهمانسراهای این موسسه و تامین غذا و دارو، کمک بزرگی در زمینه رفع مشکلات ناشی از بیماری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز با مثبت ارزیابی کردن این بازدید گفت: نوع نگاه خیرین، انسانی و اسلامی‌ترین نوع نگاه است که باید به تمامی عالم تعمیم پیدا کند.

فرشاد محمدی در جمع خیرین موسسه بیماران خاص اظهار داشت: انسان‌هایی که از لذت‌های دنیایی خود می‌گذرند تا دیگران به آرامش برسند، انسان‌هایی شریف و قابل احترام هستند.

در ادامه این نشست میترا قاسمی مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص بیان کرد: این موسسه از سال ۱۳۸۲ شروع به خدمت رسانی را آغاز کرده و اکنون بیش از ۴ هزار بیمار خاص در کل استان تحت پوشش این موسسه قرار دارند.

وی تصریح کرد: هدف از تاسیس این موسسه خیریه، ارائه خدمات به افراد مبتلا به بیماری‌های خاص از جمله؛ سرطان، تلاسمی و بیماران ام اس است که آلام هزینه‌های گزاف درمان و رفت و آمد بر درهای ناشی از بیماریشان نیفزاید و خوشبختانه با همراهی خیرین این امر محقق شده و بسیاری از بیماران در مکان‌هایی که اختصاص داده شده اسکان می‌یابند و دغدغه تردد و هزینه‌های جانبی ندارند.

به گزارش ایبنا، در پایان این نشست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و هیئت همراه از فضاهای مختلف موسسه بازدید کردند و مقرر شد نسبت به اجرای برنامه‌های کتابخوانی در موسسه و همراه سرای بیماران، برنامه ریزی و اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها