جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
طرح‌های «ایجاد کتابخانه‌های کوچک محلی» و «دورهمی با حضور نویسندگان و شاعران» برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: در راستای طرح «پایتخت کتاب ایران» آذربایجان‌غربی دو طرح «ایجاد کتابخانه‌های کوچک محلی» و «دورهمی با حضور نویسندگان و شاعران» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، زهرا آبسوران، صبح جمعه، در جلسه هماهنگی طرح پایتخت کتاب ایران، گفت: از هر فرصتی برای ایجاد انگیزه برای ارائه طرح‌هایی نو و قابل اجرا در حوزه کتاب و کتابخوانی باید تلاش کنیم.

وی افزود: با مشارکت اتاق اصناف در چند صنف از مناطق کم برخوردار شهر ارومیه که کودکان و نوجوانان امکان دریافت کتاب دارند، کتابخانه‌هایی ایجاد تا مخاطبین هدف از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

آبسوران در ادامه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای این طرح پرداخت و گفت: افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه شناسایی شده که پس از ایجاد کتابخانه در محل‌های مورد نظر می‌توان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه قدم‌هایی را برداشت.

جعفری، رئیس اتحادیه کتابفروشان و ناشران استان نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی صورت گرفته و در کنار غذای جسمی کودکان به غذای روحی آنها نیز توجه شود.

فرشید مرامی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، ابتدا اقدامات انجام شده در راستای طرح «پایتخت کتاب ایران» را مطرح کرد و افزود: دورهمی در محل کتابفروشی‌های شهر ارومیه با مشارکت اعضای حاضر در جلسه برگزار شود و از ظرفیت‌های محلی شهر و فرصت‌های مردمی و بخش خصوصی نیز باید به صورت حداکثری استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها