سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
جریان نخبگانی عراق شناخت خوبی نسبت به زبان فارسی دارد

زینب مرادی، استاد زبان عربی دانشگاه بغداد گفت: جریان نخبگانی و دانشگاهی عراق شناخت خوبی نسبت به زبان فارسی داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زینب مرادی، استاد زبان عربی دانشگاه بغداد گفت: جریان نخبگانی و دانشگاهی عراق شناخت خوبی نسبت به زبان فارسی دارد. من به خاطر سکونت در ایران شناخت عمیقی نسبت به زبان فارسی پیدا کرده‌ام و گاهی با بعضی از افراد خانواده به زبان فارسی صحبت می‌کنم.

وی درباره شخصیت‌های ادبی زبان فارسی و شناختش از آنها نیز اشاره کرد: دیوان حافظ، مثنوی معنوی و دیوان اشعار پروین اعتصامی از آثار مورد علاقه من است و این شخصیت‌ها و آثارشان موجب علاقه من به زبان فارسی شده است.

این استاد زبان دانشگاه بغداد درباره وضعیت آموزش زبان فارسی در عراق گفت: در عراق افراد زیادی علاقه‌مند به فراگیری زبان فارسی هستند، اما متاسفانه آموزش زبان فارسی در عراق به صورت منسجم در مراکز علمی و آکادمیک صورت نمی‌گیرد درحالی که سطح تعاملات فرهنگی دو کشور افزایش دارد و توجه به این مسئله ضروری است.

مرادی درپاسخ به اینکه آیا تاکنون در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته یا خیر، اشاره کرد: بله، تجربه حضور در این نمایشگاه را دارم. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین نمایشگاه‌های کتاب است؛ مخاطب در نمایشگاه کتاب تهران هرکتابی را که در ذهن داشته باشد، حتمأ پیدا می‌کند و این یک ویژگی برجسته برای نمایشگاه است و من همچنان علاقه دارم در این نمایشگاه حضور داشته باشم.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از بیست‌ودوم شهریور با شعار «العراقُ یَقرَاً» آغاز به کار کرد و تا یکم مهر (۱۴۰۳) به کار خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها