پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
برگزاری دوره طرح‌نویسی پنجمین مسابقه خودنویس

دوره طرح‌نویسی در پنجمین مسابقه خودنویس با تدریس حمید بابایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با آغاز فرآیند تولید اثر در پنجمین دوره مسابقه خودنویس، هفده نویسنده نوقلمی که آثارشان برگزیده شده است، در دوره طرح‌نویسی شرکت می‌کنند.

ازآنجاکه نشرسرای خودنویس قصد دارد نسلی از نویسندگان حرفه‌ای را تربیت و به جامعه ادبی ایران معرفی کند، تصمیم به برگزاری یک دوره طرح‌نویسی گرفته است. به‌این‌ترتیب برگزیدگان که غالب آن‌ها هنرجویان جوانی هستند که نخستین تجربه خود در رمان‌نویسی را از سر می‌گذرانند، پیش از حضور در دوره نگارش رمان، در قالب چهار جلسه به اصلاح و ارتقای طرح خود پرداخته و اصول نوشتن طرح رمان را می‌آموزند.

استاد این دوره «حمید بابایی» است که از نویسندگان جوان و خوش‌آتیه کشور به شمار می‌آید که سال‌هاست در زمینه داستان و رمان قلم می‌زند و تابه‌حال توانسته افتخارات ارزشمندی را در سطح ملی کسب کند.

«خاکسفید»، «پیاده»، «رودخانه ماهی و نهنگ» و «چهل‌ویکم» از آثار اوست‌. آخرین اثر وی رمان «ده تن» است که در سومین جایزه داستان حماسی شایسته تقدیر شده و به تازگی توسط نشر زائر روانه بازار کتاب شده است.

از جمله مباحث این دوره می‌توان به طرح چیست؟ انواع طرح و پیرنگ‌های رمان، سفر قهرمان، شناسنامه شخصیت، اهمیت تحقیق و تجربه زیسته در نگارش طرح رمان و رمان و… اشاره کرد. پس از طی این دوره، برگزیدگان در چهار گروه و تحت نظارت استادان مبرّز داستان‌نویسی به نگارش داستان بلند و رمان خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها