دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
«نگاه کن من مهندسم»؛ آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها

کتاب «نگاه کن من مهندسم؛ آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها» به قلم هلنه هیلتون با ترجمه سپیده شهیدی از سوی کتاب‌های فندق (واحد کودک و نوجوان نشر افق) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «نگاه کن من مهندسم؛ آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها» یک جلد از مجموعه چهارجلدی «نگاه کن» است که در هر جلد آن به یک شغل اشاره و پرداخته می‌شود و علم را در زندگی روزمره به کودکان نشان می‌دهد. این مجموعه می‌تواند به آگاهی بیشتر کودکان از مشاغل و علم کمک کند.

هلنه هیلتون در کتاب «نگاه کن من مهندسم» با تلفیق هنر و بازی از مفاهیم علوم و ریاضی مناسب گروه سنی کودکان ۶ تا ۹ساله صحبت کرده است. این کتاب پر از فعالیت‌هایی است که کنجکاوی کودکان را در زمینه علوم و خلاقیت‌های مهندسی تحریک می‌کند و هر فعالیت طوری طراحی شده است که کودکان بتوانند با استفاده از تمام حس‌هایشان بازی کنند و یاد بگیرند. با کمک این کتاب می‌توان علاقه کودکان را به علوم افزایش و درک آن‌ها از جهان را پرورش داد.

نویسنده این کتاب به مخاطبانش می‌گوید با تمام چیزهایی که یک مهندس محشر لازم دارد، به دنیا آمده‌اند؛ با یک‌مغز شگفت‌انگیز و حس‌های معرکه که می‌توان با آن‌ها لمس کرد، چشید، بو کرد، دید و شنید. بچه‌ای که این کتاب را ورق بزند، یاد می‌گیرد قایق نجاتی بسازد که روی آب شناور بماند، یک پل محکم درست کند و هواپیمای کاغذی بسازد که پرواز کند.

عناوین دیگر کتاب‌های این مجموعه که مهارت‌های دست‌ورزی و شناختی کودکان را با بازی و کاردستی تقویت می‌کند، عبارت‌اند از: «من ریاضی‌دانم»، «من دانشمندم» و «من آشپزم». نسخه اصلی این مجموعه، سال ۲۰۱۸ در قالب کتاب‌های «Look» (نگاه کن) منتشر شده و این اثر چهارمین ترجمه‌ای است که نشر افق از این مجموعه چاپ می‌کند.

اطلاعات بیشتر:

کتاب‌های فندق (واحد کودک و نوجوان نشر افق)، کتاب «نگاه کن من مهندسم؛ آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها» به قلم هلنه هیلتون را با ترجمه سپیده شهیدی در ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۵۵ هزار تومان برای گروه سنی ب و ج (۷ تا ۱۲ ساله‌ها) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط