سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
«رادیو رازآلو» با موضوع «رمان و داستان فانتزی»

در پادکست رادیو رازآلو، می‌توانید بخش‌هایی مثل آشنایی و تحلیل داستان‌های فانتزی، قطعات کوتاهی از افسانه‌ها، اسطوره‌ها و البته مهم‌ترین داستان‌های فانتزی جهان را بشنوید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا اپیزود اول «رادیو رازآلو» در حال‌وهوای داستان‌های ژانر فانتزی با ماجراهایی از سرزمین اسب‌های تک‌شاخ و آرزوها، زال و سیمرغ و رستم و جنگاوری‌هایش در پادگیرها منتشر شد.

سازندگان این برنامه رادیویی می‌گویند، رازآلو پادکستی است با محوریت داستان، اما نه هر داستانی؛ تنها و تنها داستان‌هایی که در اصطلاح به آن‌ها داستان ژانر می‌گویند؛ اما نه هر ژانری، بلکه تنها ژانر فانتزی. داستان‌هایی از دیوان و پریان که در آن‌ها اسب‌های تک‌شاخ، آرزوها را برآورده می‌کنند و سیمرغ، زال و رستم را از دل خطر بیرون می‌کشد.

در پادکست رادیو رازآلو، می‌توانید بخش‌هایی مثل آشنایی و تحلیل داستان‌های فانتزی، قطعات کوتاهی از افسانه‌ها، اسطوره‌ها و البته مهم‌ترین داستان‌های فانتزی جهان را بشنوید. این برنامه قصد دارد قدم بزرگ و البته مفرحی برای درک بهتر از داستان‌های فانتزی باشد، ریشه‌های آن را معرفی کند و در چند فصل، برترین آثار داخلی و خارجی را به گوش مخاطبانش برساند. همچنین سازندگان رازآلو، از کنار داستان‌های فانتزی به سادگی نمی‌گذرند؛ پیرامونشان بحث می‌کنند و آن‌قدر جلو می‌روند که نخ پر شال رستم را هم بیرون بکشند و ببینند که از کدام جنس بافته شده است! در این مسیر، نویسندگان، مترجمان و فعالان این ژانر، برای آفریدن بهترین لحظه‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شما طعم میوه بزرگ خیال را بچشید.

رازآلو دومین پادکستی است که توسط گروه هنری «مجله میدان آزادی» به گوش مخاطبان حرفه‌ای پادکست می‌رسد. پیش از این پادکست «رادیو خرمالو» توسط این گروه با موضوع رمان نوجوان تولید شده بود که با استقبال بالای مخاطبان در پادگیر «کست‌باکس» مواجه شد.

سرپرست نویسندگان رادیو رازآلو را محمد فائزی‌فرد نویسنده جوان کشورمان به عهده دارد و گوینده -کارشناس برنامه، نیلوفر سادات احمدی است. علاقه‌مندان به ادبیات فانتزی، از ۸ تا ۸۰ ساله میتوانند مخاطب این برنامه باشند و در مدت ۳۰ دقیقه از شنیدن آن لذت ببرید. عنوان اولین اپیزود رازآلو، «فانتزی با رسم شکل» بود که در پادگیرهای «کست باکس» و «شنوتو» منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها