سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
برترین‌های نخستین جشنواره استانی «داستان کوتاه عشایر» معرفی شدند

کهگیلویه و بویراحمد- آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی «داستان کوتاه عشایر» با محوریت حماسه‌های عشایر و ارزش‌های فرهنگ عشایری برگزار شد و نفرات برتر این رویداد ادبی معرفی و از استعدادهای نوپا در این زمینه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ظهر سه شنبه در این مراسم بر اهمیت حمایت از نویسندگان داستان‌های بلند تاکید کرد و گفت: در رویکرد جدید حوزه هنری، به دنبال برجسته‌سازی هویت و هنر عشایر هستیم.

محمد شریف اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری چند سالی است از شعر فاصله گرفته و تمرکز خود را بر داستان گذاشته است و بیان کرد: بستر تمام هنرها داستان است و این موضوع می‌تواند به شکوفایی فرهنگی کمک کند.

اسلامی همچنین به چالش‌های موجود در داستان‌نویسی اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان ما کار کافی روی داستان نشده و شناخت ضعیف از آن باعث شده تا نتوانیم آثار فاخر تولید کنیم.

وی تاکید کرد: قصه‌گو همواره برنده است و قرآن نیز به صورت داستان روایت شده که نشان‌دهنده تاثیرگذاری قصه بر مخاطب است. باید تلاش کنیم تا این رویکرد را در سطح جامعه گسترش دهیم.

برترین‌های نخستین جشنواره استانی «داستان کوتاه عشایر» معرفی شدند

این جشنواره که از مردادماه آغاز و در مهرماه به پایان رسید، با رقابت ۳۰ نویسنده برگزار شد و در نهایت پنج برگزیده داشت. نفرات برتر این جشنواره به ترتیب عبارتند از:

۱. سحر شریفی با اثر «یاد ایام و حسرت»
۲. سروش درست با اثر «درفش کاویانی»
۳. سید حسین یادگارنژاد با اثر «سیدمختار»
۴. حمید حسینیان با اثر «شیر و خورشید»
۵. رضا دانش پژوه با اثر «مردی با آستین بی‌دست»

برترین‌های نخستین جشنواره استانی «داستان کوتاه عشایر» معرفی شدند

این مراسم به شناسایی و تجلیل از نویسندگان جوان و استعدادهای نوپا در عرصه داستان‌نویسی پرداخته و امیدها برای توسعه فرهنگ داستان‌نویسی در منطقه را زنده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها