چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
جلسه ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای تامین ارز کاغذ وارداتی

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جلسه ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ وارداتی و پیگیری این موضوع خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر ماه) در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به سوال ایبنا درباره کاغذ کتاب‌های درسی، عنوان کرد: کاغذ کتاب‌ها ترکیبی از کاغذ ایرانی و خارجی است، اما تلاش شده از حداکثر کاغذ تولید ایران استفاده شود، اما این مقدار کفاف نمی‌دهد و باید بخشی از کاغذها را وارد کنیم.

وی افزود: در این زمینه معاون اول رئیس جمهور جلسه ویژه‌ای را برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ وارداتی برگزار کردند و دستورات لازم داده شده و در حال پیگیری است.

کاظمی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبنا درباره کمبود کتاب درسی و بدون کتاب ماندن برخی دانش‌آموزان توضیح داد: اینکه بعضی دانش‌آموزان کتاب درسی ندارند، به دلایل مختلف مثل جابه‌جایی محل زندگی خانواده‌ها، تجدیدی‌های شهریورماه که تازه به پایه‌های دیگر منتقل شده‌اند و انتخاب رشته جدید است.

وی با بیان اینکه ۱۵۶ میلیون جلد کتاب در ۹۵۶ عنوان کتاب چاپ و تحویل استان‌ها شده است، گفت: به همه دانش‌آموزانی که در سامانه ثبت‌نام کردند کتاب‌ها را تحویل دادیم، اگر هم کسی کتاب نداشته باشد، به شکل موردی و تکی و دوره‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده نیز از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و اکنون چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها