شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۸
معياري براي چاپ كتاب‌هاي ورزشي وجود ندارد

عضو تیم ملی تکواندوی کشورمان عنوان کرد: پراکندگی مطبوعات و رسانه‌هاي ورزشي نظير كتاب، عامل اصلی نامناسب بودن وضعيت مطالعه در جامعه ورزشي است. در حقيقت، معياري مشخصي براي چاپ كتاب‌هاي ورزشي وجود ندارد.

بهزاد خداداد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته، انتشار مكتوبات از چاپ کتاب گرفته تا روزنامه‌های روزانه، بر اساس معیارهایی مشخص انجام می‌پذیرد و این امر به روند مطالعه افرادي که هر یک موضوعات مورد علاقه‌شان را مطالعه می‌کنند، کمک خواهد کرد. 

وی ادامه داد: امروزه موضوعات مورد توجه در انواع رسانه‌های جمعی از جمله کتاب، به تعدادی رشته ورزشی خاص نظیر فوتبال اختصاص یافته است و با توجه به همین مطلب، علاقه عموم مردم نیز به آن سمت سوق داده شده است. امروزه شاهد وجود فضاهاي خالي بسياري در بخش علمي رشته‌های ورزشی مختلف نظیر انواع ورزش‌هاي رزمی هستیم.

خداداد اضافه كرد: ارايه اطلاعات مناسب به عموم مردم درباره انواع رشته‌هاي ورزشي بايد در اولويت فعاليت ناشران و حتي مطبوعات و رسانه‌هاي ورزشي قرار گيرد، زيرا اين امر باعث افزايش آگاهي عمومي مي‌شود كه نتيجه آن داشتن آينده ورزشي روشن خواهد بود.

وي ادامه داد: رسانه‌ها با بيان اطلاعات مناسب درباره رشته‌هاي مختلف، به ويژه ورزش‌هايي كه ناشناخته‌اند و در سطح ورزش كشورمان جايگاهي ندارند، مي‌توانند باعث افزايش آگاهي خانواده‌ها نسبت به علوم ورزشي و مهارت‌هاي آن‌ها شوند كه نتيجه آن كسب آينده‌اي مناسب براي ورزش كشورمان است زيرا اين خانواده‌هايند كه فرزندانشان را به سوي رشته‌هاي ورزشي مختلف مي‌كشانند. 
 
خداداد تصريح كرد: رسانه‌ها به ويژه كتاب، نقش موثري در فرهنگ‌سازي ورزشي دارند و اين امر باعث مي‌شود تا توجه تعدادي دلسوز ورزش به رشته‌هايي نظير تكواندو كه حتي با وجود مدال‌آور بودن، توجه مناسبي هم از نظر امكانات و هم از نظر مالي  به آن نمي‌شود، جلب شود.

وي در ادامه از رسانه‌هاي ورزشي به علت كم‌توجهي به موضوعات اصلي ورزش نظير علم و نقش آن در ورزش حرفه‌اي جهان انتقاد كرد و گفت: امروزه بسياري از مطبوعات كشورمان به حاشيه‌هاي ورزش و حتي حاشيه‌سازي براي آن مي‌پردازند. اين موضوع بايد از سوي مسوولان جامعه ورزش پيگيري شود تا ورزش بيش‌از اين به حاشيه كشيده نشود.

قهرمان ملي تكواندوي كشورمان عنوان كرد: كتاب و مطالعه آن تاثيري شگفت‌انگيز در روند فعاليت ورزشكاران دارد كه اين امر نيز با علمي‌ و كاربردي‌تر شدن و در نتيجه تخصصي شدن كتاب‌هاي ورزشي ميسر مي‌شود.

وي در پايان اظهار داشت: تخصصي و علمي شدن هرچه ‌بيش‌تر كتاب‌ها و رسانه‌هاي ورزشي، عامل اصلي افزايش سطح ورزش سلامتي و قهرماني در كشور است و جا دارد مسوولان در اين امر سرمايه‌گذاري بيشتري انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط