چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
2 مجموعه شعر جدید سنجری آماده انتشارند

محمود سنجری، شاعر و منتقد دو مجموعه شعر و یک مجموعه مقاله با عنوان‌های «از کلمه به نت»، «گل‌های تاریکی» و «راویان کلمه خاموش» را آماده انتشار دارد و به زودی این کتاب‌ها را برای چاپ به ناشر می‌سپارد.\

سنجری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه مقاله آماده انتشارش اظهار داشت: «از کلمه به نت» دربرگیرنده 15 مقاله در ارتباط با شعر و موسیقی است که طی 10 سال گذشته نوشته‌ام و این مقاله‌ها در نشریات تخصصی شعر و موسیقی منتشر شده‌اند.

این شاعر در ادامه به مجموعه شعر «گل‌های تاریکی» اشاره و تصریح کرد: این مجموعه شعر شامل شعرهایی از سال 1379 تا 1384 می‌شود که در قالب‌های غزل، رباعی و سپید سروده شده‌اند.

وی درباره مجموعه شعر دیگرش افزود: «راویان کلمه خاموش» نیز مجموعه شعری شامل سروده‌های سال‌های 1385 تا 1388 است که در همان قالب‌های غزل، رباعی و سپید سرود شده‌اند.

سنجری فضا و مضمون به‌کار گرفته شده در این دو مجموعه شعر را یکسان خواند و توضیح داد: سعی داشته‌ام در هر دو این مجموعه‌ها فضایی همگون در این سه قالب متفاوت ایجاد شود. همچنین بیشتر سروده‌های من به موضوعات زندگی، اجتماع و مرگ البته با رویکرد باطنی اختصاص دارند.

وی در ادامه به فضای نقد در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: به‌طور کلی دو فضا برای نقد وجود دارد. یک نقد به معنای معرفی و یادداشت‌نویسی برای یک اثر و دیگری نقد به مفهوم محک‌زدن یک اثر است. هر دو این جریان‌ها در فضای نقد جامعه ما وجود دارند.

این منتقد فضا و جریان شعری را در روزگار فعلی متکثر و متعدد معرفی کرد و گفت: نقد و جریان نقد شعر نیز از این جریان پیروی می‌کند. در نتیجه‌ مجموعه‌ای به چشم یک منتقد با ارزش و به چشم منتقد دیگر بی‌ارزش است.

وی بر یکی از آسیب‌های حوزه نقد تاکید کرد و یادآور شد: ورود اندیشه‌های وارداتی به حیطه نقد ادبی و بومی‌ نشدن نقدها در بسیاری از موارد سبب کج‌فهمی‌هایی در این حوزه شده و آسیب‌های جدی را به فضای نقد شعر وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط