جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
خاطرات انقلاب و جنگ "زرين‌تاج كيهاني" كتاب مي‌شود

فريبا انيسي، تدوين خاطرات دكتر زرين‌تاج كيهاني از دوران انقلاب و جنگ تحميلي عراق عليه ايران را در دست دارد. مركز امور زنان نهاد رياست جمهوري اين اثر را منتشر مي‌كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) دكتر زرين‌تاج كيهاني، متولد سال 1328 و فوق تخصص اعصاب اطفال است. وي از سال 1356 براي مداواي مجروحان در مسير مبارزات انقلاب اسلامي قرار گرفته. 

كيهاني از دي ماه سال 1359 در جبهه‌هاي دفاع مقدس در غرب كشور و منطقه سر پل ذهاب و درمانگاه شهيد نجمي (اولين مقر درماني بعد از خط مقدم) حضور داشته است. 

فريبا انيسي كه تدوين خاطرات وي را به عهده دارد، اظهار داشت: علاوه بر مصاحبه با زرين‌تاج كيهاني، با بسياري از دوستان وي گفت‌وگو صورت گرفته است. به گفته يكي از پرستاران همراه دكتر كيهاني، "در هر نقطه از جبهه كه موقعيت خطر بود و به امدادگر نياز داشتند، دكتر كيهاني به عنوان نخستين نفر داوطلب مي‌شد."

وي كه تاكنون 60 درصد از كار تدوين خاطرات زرين‌تاج كيهاني را به پايان رسانده، اضافه كرد: حداقل در 15 عنوان كتاب خاطراتي از سرداران و رزمندگان منتشر شده كه از دكتر كيهاني با نام‌هايي مانند، خانم دكتر و كيواني، ياد شده است. با اين حال وي تاكنون تمايلي به ضبط و تدوين خاطراتش نداشته و از آنجا كه سال 1376 براي مجله پيام زن با وي گفت‌وگو كرده بودم، موفق به جلب رضايت وي براي تدوين خاطراتش شدم.

انيسي با اشاره به تدوين كتاب در قالب روايي و تمركز خاطرات كيهاني بر حوادث دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران گفت: بخشي از مصاحبه‌هاي مورد نياز اين كتاب توسط انوشه ميرمرعشي صورت گرفته‌اند.

كتاب خاطرات دكتر زرين‌تاج كيهاني بهار 1390 توسط مركز امور زنان نهاد رياست جمهوري منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها