پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
شناسايي سليقه مخاطبان يكي از رويكردهاي ناشران باشد

به گفته فرياد شيري، دبير تحريريه انتشارات «نگيما»، نمايشگاه كتاب فضاي مساعدي براي شناسايي سليقه مخاطبان است و اگرچه ناشران مي‌توانند در بخشي از رويكرد فعالیت های شان بر اين مساله تامل داشته باشند، ولي مبناي قطعي كارشان صرفا سليقه مخاطب نيست. \

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، وي در پاسخ به اين سوال كه «سليقه مخاطب تا چه حد مي‌تواند در عملكرد ناشرتاثير گذار باشد؟» گفت: واضح است كه در چنين فضايي ناشران از سليقه مخاطبان به طور رو در رو مطلع مي‌شوند. از سوي ديگر تبليغات رسانه‌هاي مختلف درباره برخي آثار نشان مي‌دهد كه تا چه حد تبليغات در ارتقاي فرهنگ مطالعه و كتاب خريدن تاثيرگذارند.
 
اين شاعر تصريح كرد: اين مساله تبيين مي‌كند كه ناشر بهتر است در سطح مخاطبان مختلف اثر ارايه كند. اين مساله هم براي راضي شدن مخاطب و هم دوام ناشر حايز اهميت است. 

شيري با اشاره به وضعيت عرضه آثار داستاني در غرفه انتشارات نگيما توضيح داد: رمان و آثار داستاني و آثار داستاني عامه‌پسند، امسال در صدر فروش آثار ديگر در نمايشگاه قرار داشتند.

شيري، رمان «راز سكوت» و «مادري كه دختر پسرش شد» كه در نوبت چاپ سوم به اين نمايشگاه راه يافت، «قصه غول بياباني» و «قانون قبيله پدري» را از پرفروش‌هاي داستاني نگيما برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط