دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
طراحي‌هاي الهام گرفته از آيات قرآن «منوچهر موغاري» كتاب مي‌شود

منوچهر موغاري، نقاش و پژوهشگر، 64 طرح را با الهام از آيات قرآن كشيده است. بخشي از اين طرح‌ها در موزه هنرهاي معاصر و بخشي در موزه قرآن نگهداري مي‌شود. اين آثار در قالب كتاب منتشر مي‌شود.\

موغاري به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: تعداد تابلوها 64 عدد است و در مدت پنج ماه با تكنيك رنگ و روغن روي مقوا كشيده شده است. تابلوها دو سايز 35 در 70 و 50 در 70 دارد.

وي ادامه داد: اين طرح‌ها براساس آياتي از داستان حضرت موسي(ع)، سوره‌هاي اوليه عمران، مريم، سوره نوح، آل عمران، تورات، شعيب، داستان يوسف و زليخا و بخش‌هاي ديگري از قرآن خلق شده است. 

موغاري افزود: هدفم از طراحي اين آثار نشان دادن نيروي فرشتگان و ارواح الهي است. نماد تجسم خدا در زمين از طريق فرشتگان صورت گرفته است. فرشته‌ها در امواج الهي شناورند. در اين طرح‌ها فرمان خدا به فرشتگان تجسم پيدا كرده است.

وي گفت: بخشي از اين طرح‌ها در موزه هنرهاي معاصر و بخشي در موزه قرآن نگهداري مي‌شود.

موغاري علاقه‌مند است اين كتاب را براي چاپ به انتشارات روزنه بسپارد. اين انتشارات كتاب «بافت‌هاي روستايي ايران» را از اين هنرمند منتشر كرده است. 

 منوچهر موغاري متولد 1327 است و از سال 1359 در مرکز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مشغول به کار شده است.  شرکت در ده‌ها نمايشگاه انفرادي و گروهي از فعاليت‌هاي اوست. موغاري سال 81 موفق به دريافت درجه يک هنري از شوراي ارزشيابي هنرمندان کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط