جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
نقش انسان‌ساز مادران در سعادتمندي جامعه

نويسنده حوزه دين از پایان نگارش كتابي با عنوان «مقام زن در اسلام» خبر داد و گفت: اين كتاب با اشاره به جايگاه زنان و مادران، تاثير آموزه‌ها و نقش تربيتي آنها را در اخلاقيات، عرفان‌مداري و سلوك افراد جامعه به ويژه موفقيت ياخوشبخت نبودن آنها شرح مي‌دهد._

حجت‌الاسلام قادر فاضلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطالب اظهار داشت: در اين نوشتار بيشتر از لحاظ عرفاني، ميزان اثرگذاري مادران را بر فرزندان بررسي كرده‌ام. با اين وجود اين اثر اشاراتي به مسايل اجتماعي و حقوقي زنان در جامعه دارد.

مدير مسوول انتشارات فضيلت با اشاره به اين كه در روايات سعادت‌مندي يا بدبختي افراد تا حد زيادي به تربيت آنها از سوي والدين به ويژه مادران توجه شده است، گفت: به دليل تاثيري كه مادران در دوران پيش از تولد و پس از آن در پرورش كودكان خود دارند، هر اندازه آنها با مسايل اخلاقي، عرفاني و ساير آموزه‌هاي ارزشمند بيشتر عجين باشند، به همان ميزان مي‌توانند در تربيت نسل بعدي اثرگذار باشند.

نويسنده كتاب‌هاي ديني با اشاره به اين كه اين كتاب 150 صفحه‌اي تا دو ماه آينده از سوي انتشارات فضيلت منتشر خواهد شد، يادآوري كرد: همچنين كتابي ديگر درباره شرح خطبه حضرا فاطمه زهرا(س) به زبان شعر تدوين كرده‌ام كه به زودي در اثري با نام «درّه فاخره، شرح خطبه فاطمه(س)» منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط