دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
روز «عفاف و حجاب» در وزارت ارشاد گرامی داشته می‌شود

مراسم بزرگداشت روز «حجاب و عفاف» فردا دوشنبه ۲۱ تیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از تالارهای این وزارت‌خانه برگزار می‌شود. در این مراسم از «نقشه راه کارگروه مد و لباس» و «طرح پارک فرهنگی فناوری مد و لباس» رونمایی خواهد شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علي منفرد مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام این خبر گفت: «نقشه راه کارگروه مد و لباس» یکی از برنامه‌های ارایه شده از سوی معاونت امور هنری برای ساماندهی مد و لباس در کشور است.

وی «طرح پارک فرهنگی فناوری مد و لباس» را از دیگر برنامه‌های ارایه شده از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس عنوان کرد و در تشریح آن گفت: طرح ایجاد پارک فرهنگی فناوری مد و لباس، به منظور ایجاد یک منطقه ویژه فرهنگی و اقتصادی برای تولید و ترویج الگوهای ایرانی و اسلامی در حوزه مد و سبک زندگی و برای اتصال حلقه‌های ایده طراحی، تولید، تبلیغ و مصرف در یک محیط مساعد و بر اساس الگوهای آزمون شده و موفق پارک‌های علمی و فناوری ارائه شده است. 

وی ادامه داد: همچنین در مراسم بزرگداشت روز «عفاف و حجاب» حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عملکرد این وزارتخانه در موضوع عفاف و حجاب و برنامه‌های کارگروه مد و لباس در سال‌جاری را تشریح خواهد کرد. 

محمد علی منفرد ، نام‌گذاری روز 21 تیرماه را با عنوان عفاف و حجاب در تقویم مناسبت‌های فرهنگی کشور، نشانه ریشه دار بودن این مقوله در باورها و اعتقادات دینی و مذهبی مردم ایران دانست و گفت: با توجه به جایگاه رفیع عفاف و حجاب در جامعه و نقش موثر آن در تحکیم بنیان خانواده از استادان دانشگاهی نیز دعوت شده است تا بطور علمی به تشریح و تبیین ابعاد مختلف مساله حجاب بپردازند. 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای امنیت اخلاقی، تشریح و تبیین علمی اثرات عفاف و حجاب در سلامت جامعه و آگاه سازی مردم از پیامدهای ناشی از بی‌حجابی و بدحجابی را از جمله اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد. 

به گفته وی مراسم بزرگداشت روز «عفاف و حجاب» از سوی روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری کار گروه مد و لباس، شورای امر به معروف و پایگاه مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط