پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۸
قرآن، کتاب جهانی برای هدایت بشر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح بخش بین‌الملل نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از قرآن به عنوان کتاب جهانی برای هدایت بشر یاد کرد و گفت:هر سال با برپایی این بخش از نمایشگاه قرآن، آخرین دستاوردهای قرآنی ایران و سایر کشورهای اسلامی عرضه می‌شوند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیدمحمد حسینی در این مراسم که در آخرين ساعات شب پيش در سالن شماره يك نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد اظهار کرد: با افتتاح این بخش از نمایشگاه قرآن کریم قرآن‌پژوهان، مترجمان و هنرمندان قرآنی سایر کشورهای اسلامی، آثار هنری و مکتوب خود را ارایه می‌کنند و به تبادل تجربه در حوزه قرآن و معارف قرآنی می‌پردازند.
وی ادامه داد: حدود 20 کشور از سراسر جهان در این بخش حضور دارند که علاوه بر ارایه آثار قرآنی خویش، با فعالیت ها و مکتوبات قرآنی ایران آشنا می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که دنیای غرب بر ضد اسلام و مسلمانان سراسر جهان انجام می‌دهد، برپایی چنین رویدادهای فرهنگی در سطح کشور زمینه‌های مقاومت جامعه اسلامی بویژه نسل جوان در برابر هجمه‌های دشمنان را فراهم می‌کند.

حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارایه آخرین دستاوردهای قرآنی قرآن‌پژوهان و مترجمان و هنرمندان قرآنی سایر کشورهای اسلامی اعلام آمادگی کرده است تا این آثار در اختیار و معرض دید عموم مردم کشورهای دیگر نیز قرار بگیرند.

وی در پایان، برپایی نمایشگاه قرآن را برای ترویج فرهنگ قرآنی بسیار موثر دانست و عنوان کرد: در نمایشگاه امسال برای نخستین بار کرسی‌های نظریه‌پردازی برگزار می‌شوند. همچنین نمایشگاه نوزدهم به گونه‌ای برپا شده است که از کودک تا محقق و پژوهشگر قرآنی می‌تواند از بخش‌های مختلف آن بهره مند شود.

مراسم افتتاح بخش بین المللل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سالن شماره يك نمایشگاه تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران و هنرمندان قرآنی افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط