شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
توانمندي ناشران مسلمان برای توسعه صنعت نشر بسيار است

مدير بنياد انتشارات العتره تانزانیا معتقد است، ناشران مسلمان از توانمندی‌ها و ویژگی‌های زیادی برای توسعه صنعت نشر برخوردارند که اتحاد و همکاری‌های مشترک می‌تواند این هدف را تحقق بخشد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از ستاد خبری اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام، محبوب جعفر علي سومج، گفت: ناشران مسلمان باید بتوانند با تبادل اطلاعات، دانش و ایده‌های خود براي گسترش صنعت نشر اسلامی، حضور مؤثرتری در بازارهای بین‌المللی نشر داشته باشند. 

وی برگزاری اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام را فرصتی مغتنم برای این تبادل ایده‌ها و دانش دانست و اظهار كرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ناشران مسلمان، انتشار کتاب‌های مبتنی بر ادبیات اسلامی است، زیرا نیاز به كسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام هر روز در جهان افزایش می‌يابد و این وظیفه ناشران مسلمان است که با تلاش بیشتر برای انتشار کتاب‌هایی جدید متناسب با ایده‌ها و اندیشه‌های اسلامی، به این نیازها پاسخ دهند. 

سومج گفت: در سوره حجرات، بر تنوع خلقت و زبان‌های بشر و لزوم شناخت فرهنگ‌های یکدیگر تأکید شده است. اين موضوع در سوره‌های دیگری قرآن نيز مورد تأكيد قرار گرفته است. برگزاری اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام نیز چنین کارکردی دارد.

به گفته وي، اين نشست فرصتی برای درك اين حقیقت است كه در اعماق هر فرهنگی در جامعه‌ بزرگ اسلامی، ارزش‌های اخلاقی وجود دارند که از ارزش‌های اسلامی سرچشمه مي‌گيرند. آشنایی ناشران مسلمان در این اجلاس با فرهنگ‌های یکدیگر و همچنین توانمندی‌ها و حتی نیازهای هم در حوزه نشر، پنجره‌اي را به سوي اتحاد بشري و افق مشترک کاری در این صنعت می‌گشاید. 

سومج اظهار امیدواری کرد، برگزاری مداوم اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام بتواند به تعامل بیشتر ناشران محلی و بین‌المللی کشورهای اسلامی بیانجامد و افق‌های تازه‌ای را برای فعالیت در بازارهایی جدید برای ناشران مسلمان ترسیم کند. 

دومین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام طی روزهای 21 و 22 آبان‌ماه با حضور ناشران مسلمان کشورهای مختلف دنیا در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط