یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۸
انتشار زندگي‌نامه محمدعلي كشاورز در نمايشگاه كتاب سال آينده

انتشارات «افراز» كتاب «اكسير نقش» را كه زندگي، آثار و خاطرات "محمد علي كشاورز" هنرمند پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون كشورمان را از سال 1343 تا به امروز در بر مي‌گيرد، به مناسبت برپايي بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب عرضه مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا)، اين كتاب اكنون براي دريافت مجوز چاپ و انتشار به وزارت ارشاد ارايه شده و پس از دريافت مجوز، ارديبهشت‌ماه سال آينده، به مناسبت برپايي بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب وارد بازار نشر خواهد شد.

كتاب «اكسير نقش» در بخش‌هاي مختلفي چون زندگي‌نامه، و ليست تمامي آثاري كه محمدعلي كشاورز از سال 1343 در عرصه‌هاي سينما، تئاتر و تلويزيون در آنها به ايفاي نقش پرداخته است، همراه با نگاه منتقدان و نقدهاي انجام شده بر اين آثار و نيز عكس‌هاي مربوط به آثار وي به نگارش درآمده است.

مولف «اكسير نقش» با اشاره به فيلم «شب قوزي» به عنوان اولين اثري كه كشاورز در آن بازي كرده است، نگارش اين كتاب را آغاز كرده و با توجه به منابع موجود، به ترتيب تمامي آثار اين هنرمند را با ذكر نام كليه عوامل فيلم، در اين كتاب گرد آورده است.

ناگفته‌هاي محمدعلي كشاورز درباره آثارش و نيز، نظرات وي درباره سينماگران هم نسل و نسل‌هاي بعد در ايران، از ديگر بخش‌هاي اين كتاب به شمار مي‌آيد.

براي تدوين اين كتاب بيش از 50 ساعت گفت‌وگو با محمدعلي كشاورز انجام شده كه با توجه به پراكندگي منابع، جمع‌آوري مطالب حدود دو سال به طول انجاميده است.

انتشارات «افراز» تهيه كتاب «اكسير نقش» را در ادامه انتشار كتاب «جادوي صحنه» كه به آثار عزت‌الله انتظامي ديگر هنرمند پيشكسوت كشورمان در حوزه تئاتر مي‌پردازد، در دستور كار خود قرار داده است.

محمد علي كشاورز سال 1309 در اصفهان متولد شد و آغاز فعاليت هنري خود را از سال 1339 با حضور در نمايش «ويلن ساز» آغاز كرد.

اين بازيگر كه بازي در 40 فيلم سينمايي چون «برزخي‌ها»، «كمال‌الملك»، «‌كفش‌هاي ميرزانوروز»، «مردي كه موش شد»، «دلشدگان»، «ناصرالدين شاه»، «زير درختان زيتون» و «‌روز واقعه» را در كارنامه هنري‌اش دارد، در سال‌هاي اخير بيشتر فعاليت خود را معطوف به حضور در سريال‌هاي تلويزيوني كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط