سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۷
سايه اعتصاب نويسندگان هاليوود بر مراسم اسكار

اتحاديه فيلمنامه‌نويسان هاليوود در اقدام جديدي به اعضاي خود اجازه نويسندگي براي مراسم‌ آتي از جمله اسكار و گلدن گلوب را نخواهد داد. نويسندگان سينما و تلويزيون آمريكا از اوايل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) در اعتراض به قوانين مربوط به حقوق مولف، دست به اعتصاب زده‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا) به نقل از خبرگزاري رويترز، در حاليكه اتحاديه نويسندگان هاليوود پيش از اين اعلام كرده بود كه در مراسم افتتاحيه جشن‌هاي سينمايي آينده دست به تظاهرات خواهد زد، روز گذشته طي بيانيه‌اي ديگر اعلام كرد كه به نويسندگان خود اجازه نويسندگي براي مراسم مختلف جوايز سينمايي از جمله اسكار و گلدن گلوب را نخواهد داد.

سازمان گلدن گلوب نيز طي بيانيه‌اي جداگانه نسبت به موضع جديد اتحاديه نويسندگان ابراز ناراحتي و تاسف كرد.

در قسمتي از اين بيانيه‌ آمده است: گلدن گلوب با اتحاديه نويسندگان آمريكايي رابطه دوستانه طولاني مدتي داشته و از اينكه ا ز طرف دوست قديمي خود تحريم شده ،به شدت متاسف و نگران است.

نويسندگان سينما و تلويزيون آمريكا از اوايل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) در اعتراض به قوانين مربوط به حقوق مولف، دست به اعتصاب زده‌اند و باعث مختل شدن پخش چندين برنامه و مجموعه تلويزيوني و تعليق فيلمبرداري بسياري از پروژه‌هاي مهم سينمايي شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط