شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۳
خالق سپید دندان ۱۳۲ ساله شد

جک لندن، نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی و مدافع حقوق اقشار کم درآمد جامعه امریکا، ۱۳۲ سال پیش در ۱۲ ژانویه ۱۸۷۶ میلادی، در سانفرانسیسکو متولد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جک لندن (با نام اصلی جان گریفیث) نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی، در ۱۲ ژانویه ۱۸۷۶ میلادی در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و ۴۰ سال زندگی کرد.

از این نویسنده بیش از ۵۰ کتاب باقی مانده است که از میان آنها می‌توان به آثاری چون:«آوای وحش» و «سپید دندان» اشاره کرد. از این دو رمان، اقتباس‌های مختلفی در سینما، تلویزیون و حتی تئاتر صورت گرفته است.

داستان‌های "جک لندن" آکنده از انتقادهای اجتماعی هستند. وی در کتاب‌هایش کوشیده است مشکلات طبقه زحمت‌کش جامعه را در قالب رمان و داستان بیان کند. به او لقب "نویسنده ضد استثمار" را داده‌اند و میدانی در شهر اکلند بنام «جک لندن» نامگذاری شده است.

توانایی لندن در نوشتن بیش از یک هزار کلمه در روز باعث شد تا در مدت ۱۸ سال نویسندگی آثار بسیاری را (اعم از داستان، رمان و مجموعه مقالات) خلق کند. وی در زمان خود پرفروش‌ترین و پر‌خواننده ترین نویسنده امریکایی محسوب می‌شد.

این نویسنده خود گفته بود: «من برای ناشران می‌نویسم نه برای خودم». آثار او که تعدادش به پنجاه کتاب می‌رسد، ظاهرا تنها برای به دست آوردن پول نوشته می‌شده است، اما همه این آثار مبتنی بر فلسفه خاصی است و نشان از ذوق و توانایی های نویسنده‌اش دارد.

جک لندن بر اثر عصیان روحی بر ضد اجتماع و تطابق نیافتن با شیوه زندگی زمان، در سال ۱۹۱۶و در سن ۴۰ سالگی خودکشی کرد. 

تقریبا تمام آثار این نویسنده در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند و مترجمانی چون رضا سید حسینی، اصغر رستگار و پرویز داریوش در ترجمه آثار او کوشیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها