سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کمبود فضای کتابخانه‌ای در شهرستان دلفان

مسوول کتابخانه‌های شهرستان دلفان از کمبود فضاهای کتابخانه‌ای کافی در این شهرستان خبر داد و گفت: مرکز این شهرستان دست‌کم به دو کتابخانه دیگر نیاز دارد./

علی قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: شهر نورآباد به عنوان مرکز شهرستان دلفان تنها یک کتابخانه با 600 متر مربع زیربنا دارد. در مجموع شهرستان دلفان چهار کتابخانه دارد که مساحت زیربنای همه آن‌ها هزار و 100 متر است و این میزان پاسخ‌گوی جمعیت 140 هزار نفری شهرستان نیست.

قاسمی افزود: شهرداری نیز سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را، منظم به کتابخانه‌ها پرداخت نمی‌کند و این موضوع بر مشکلات و کمبودهای ما افزوده است.

وی اعضای ثابت کتابخانه‌های دلفان را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: 30 هزار جلد کتاب در چهار کتابخانه شهرستان دلفان نگهداری می‌شوند.

مسوول کتابخانه‌های شهرستان دلفان درباره برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان، گفت: برنامه خاصی برای این فصل در کتابخانه‌های شهرستان درنظر گرفته نشده است.

وی در پایان گفت: شهرستان دلفان به‌ویژه در روستاها نیاز مبرمی به کتابخانه دارد و در نورآباد، مرکز شهرستان هم فقط یک کتابخانه فعال است، دست‌کم به دو کتابخانه بزرگ دیگر نیاز دارد.

سایر کتابخانه‌های دلفان در بخش «کاکاوند»، روستای «شهرک» و روستای «ایرانشاهی» قرار دارند که البته چارچوب کتابخانه‌ای ندارند؛ به طوری‌که یا در مساجد مکانی به این منظور در نظر گرفته شده یا فضای کتابخانه بسیار محدود است. دلفان با دو بخش مرکزی و کاکاوند بیشترین تعداد روستا را در میان همه شهرهای ایران دارد. این شهر با 546 روستا فاقد کتابخانه مناسب روستایی است و حتی  برای دسترسی روستاییان به کتاب، کتابخانه سیار هم ندارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط